آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

امیرعبداللهیان: حوادث عراق را با دقت پیگیری می کنیم | بازگشت ایرانیان از عراق با یک پرواز فوق‌العاده



 حسین امیر عبداللهیان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: در تماس مستمر با طرف‌های مختلف عراقی تمام تلاش خود را برای برگزاری پرشور اربعین حسینی و حفظ سلامت زائران ایرانی عتبات عالیات به کار بسته‌ایم. 

 به گزارش  انتخاب ، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت :«از شروع حوادث اخیر در عراق من و همکارانم تمام اتفاقات را با دقت پیگیری کرده و در تماس مستمر با طرف‌های مختلف عراقی تمام تلاش خود را برای برگزاری پرشور اربعین حسینی و حفظ سلامت زائران ایرانی عتبات عالیات به کار بسته‌ایم. با سفیر کشورمان در بغداد به صورت تلفنی گفتگو کردم، به ایشان ماموریت دادم تمام توان سفارتخانه و کنسولگری‌هایمان در عراق را برای رسیدگی به زائران عزیزمان قرار دهند و به خانواده‌هایی که عزیزانشان در عراق هستند اطمینان میدهم مجموعه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در حال هماهنگی و تدبیر برای حفظ آرامش و سلامت زوار ایرانی است.

 

امیدوارم اربعین امسال باشکوه‌تر از همیشه این معنا را تجسم ببخشد که حب الحسین(ع) یجمعنا…»

 

بازگشت ایرانیان از عراق با یک پرواز فوق‌العاده

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی: هم‌اکنون تمامی پروازهای ایران به سمت عراق تا اطلاع ثانوی لغو شده و هیچ پروازی از سمت ایران به عراق انجام نمی‌شود.

 

در حال تلاش و هماهنگی برای انجام یک پرواز فوق‌العاده به‌منظور بازگرداندن ایرانیان از عراق و بغداد هستیم که هم‌اکنون در فرودگاه حضور دارند. امیدواریم این پرواز امروز انجام شود.

 

عزام زائران ایرانی به عراق متوقف شد

مدیرکل نظارت عتبات سازمان حج و زیارت: اعزام کاروان‌ها فعلا لغو شده است. زائران ایرانی در عراق نیز در صحت و سلامت هستند و هماهنگی‌های لازم  انجام شده است.

 

برای برگشت زائران به کشور نیز ان‌شاء‌الله تدبیر لازم انجام خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------