آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اظهارات امیرعبداللهیان: پیامی به ایران نداده‌ایم



 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری ضمن تکرار ادعاها درباره روابط ایران و روسیه، به سوالی درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه ایران در زمینه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای پاسخ‌داد.

 به گزارش ایسنا: ند پرایس، سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره گزارش‌هایی دارد که در آن‌ها ادعا شده افراد ایرانی آموزش‌دهنده طریقه استفاده از پهپادها در بلاروس دیده شده‌اند، گفت: ما از این گزارش‌ها مطلعیم اما در موقعیتی نیستیم که درباره‌شان اظهار نظر کنیم، این که بگوییم این افراد راهنماهای ایرانی در بلاروس هستند. ما به طور گسترده‌تر نگرانی‌مان درباره حضور ایران در اوکراین اشغال‌شده توسط روسیه، به ویژه در کریمه و اقدامات آن به همراه روسیه در این زمینه را ابراز کرده‌ایم و این گزارش‌ها را به دقت دنبال می‌کنیم.

 

پرایس ادامه داد: همان طور که قبلا گفتیم، ما مدام در تلاشیم اطمینان حاصل کنیم که فدراسیون روسیه و رژیم لوکاشنکو در بلاروس به خاطر تجاوز روسیه علیه اوکراین، بهایی سخت، هزینه اقتصادی، بپردازند. ما با متحدان و شرکایمان اقداماتی انجام داده‌ایم که شبکه‌های مالی و اموال کرملین را هدف قرار می‌دهند، همچنین اموال رژیم لوکاشنکو که به موقعیت روسیه کمک‌ می‌کند.

 

پرایس در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، ارزیابی او از این که ایران اعلام کرده قرار است با دادن ۴۰ توربین به تولیدات گازی روسیه کمک کند، چیست، بیان کرد: تحریم‌های ما کاملا اجرایی می‌شوند. اگر شاهد عمل قابل تحریمی باشیم، چه از سوی ایران باشد، چه از سوی روسیه، اقدام مناسب را انجام خواهیم داد.

 

ند پرایس در ادامه نشست خبری‌اش با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره رزمایش نظامی ایران در مرز آذربایجان گفت: من نظر خاصی در این باره ندارم. ما قبلا تمایلمان به داشتن ثبات در منطقه قفقاز را اعلام کرده‌ایم. ما در این منطقه با آذربایجان و ارمنستان برای تنش‌زدایی میان این دو کشور و تنش‌های گشترده‌تری که ممکن است ایجاد شود، کار می‌کنیم.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره یک پیام توییتری رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره ناآرامی‌های اخیر در ایران گفت: تعبیر کردن آن‌چه مردم ایران می‌خواهند کار ما نیست. آن‌ها خودشان باید با صدایشان [خواسته‌شان] را به وضوح بگویند. کار ما این است که ابزارهایی در اختیار مردم ایران قرار دهیم که به شنیده شدن صدایشان کمک کند.

 

رابرت مالی پیش‌تر در پیامی توییتری گفته بود: تظاهرکنندگان در واشنگتن و شهرهای اطراف جهان حمایت خود را از مردم ایران اعلام کردند، مردمی که به‌طور مسالمت‌آمیز تظاهرات می‌کنند تا دولتشان به حقوق بشر و کرامت آنها احترام بگذار.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------