آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

اولیانوف: دور جدید رایزنی‌ها آژانس و ایران تا پایان ماه جاری در تهران انجام می‌شود



  اولیانوف,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: قرار است دور دیگری از رایزنی‌ها بین کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و طرف ایرانی تا پایان ماه جاری در تهران صورت گیرد. 

به گزارش ایرنا؛ به گفته میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که توسط آلمان، انگلیس و فرانسه پیشنهاد شد، بسیار نابهنگام بود.

 

به گزارش  تاس، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین جمعه شب گفت، کشورهای غربی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ایجاد مشکل در ادامه مذاکرات بر سر بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران استفاده می‌کنند.

 

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ افزود: اینکه چرا نیاز به ایجاد مشکل برای مذاکرات وین و بازگرداندن توافق هسته‌ای وجود داشت مشخص نیست، اگرچه امروز به نظر می‌رسد دلایل آن واضح‌تر شده است. زیرا پنتاگون اعلام کرد در شرایط کنونی توافق‌ در مورد احیای برنامه جامع اقدام مشترک یا همان برجام، بی مناسبت است.

 

وی افزود: قرار است دور دیگری از رایزنی‌ها بین کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و طرف ایرانی تا پایان ماه جاری در تهران صورت گیرد.

 

قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و تروئیکای اروپا که در تداوم سیاست فشار حداکثری و اتهام پراکنی به جمهوری اسلامی ایران پیرامون مسائل ادعایی پادمانی ارائه شد دیروز پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ به تائید شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید.

 

در این قطعنامه که با مخالفت چین و روسیه روبه رو شد، نویسندگان با تکرار ادعاهای ساختگی درباره کشف مواد هسته‌ای در سه مکان اعلام نشده در ایران، خواستار همکاری ایران با آژانس بین‌المللی هسته‌ای شده‌اند.

 

قطعنامه یادشده «ضروری و فوری می‌داند» که ایران بدون تأخیر «توضیحات فنی موجهی» را درباره ادعاهای مطرح شده و همچنین امکان «دسترسی به سایت‌ها و تجهیزات» برای «جمع‌آوری نمونه‌ها» فراهم کند.

 

این سومین قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران پس از اجرایی شدن برجام و بسته شدن پرونده مسائل ادعایی پادمانی است که با فشار رژیم صهیونیستی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر می‌شود. ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ و ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ هم قطعنامه مشابهی توسط سه کشور اروپایی عضو برجام و حمایت آمریکا پیشنهاد و تصویب شده بود.

 

در ادامه، آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه روز جمعه با صدور بیانیه‌ای مشترک درباره قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ادعاها علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تکرار کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------