آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمریکا رسما برجام را از دستورکار خارج کرد؟!



 برجام,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
ودانت پادل، معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، در جریان نشست خبری این وزارتخانه در روز جمعه، ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ نسبت به ادامه نقض حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرد. پادل در این بخش از سخنان خود چنین گفت: در حال حاضر، چشم‌ جهانیان بر روی ایران است. او این عبارت را در پاسخ به خبرنگار صدای آمریکا به زبان آورد که از او در مورد اقدامات موثر دولت ایالات متحده در قبال نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی پرسید. 

ودانت پادل، معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، در جریان نشست خبری این وزارتخانه در روز جمعه، ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ نسبت به ادامه نقض حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرد. 

 

به گزارش نواندیش، پایگاه خبری هیل در مورد دستور کار آمریکا در مورد برجام نوشت: پادل در این بخش از سخنان خود چنین گفت: در حال حاضر، چشم‌ جهانیان بر روی ایران است. او این عبارت را در پاسخ به خبرنگار صدای آمریکا به زبان آورد که از او در مورد اقدامات موثر دولت ایالات متحده در قبال نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی پرسید. 

 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر تضاد میان رویکرد دولت جدید اسرائیل، که به زودی کار خود را به رهبری بنیامین نتانیاهو آغاز خواهد کرد، با دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در قبال آینده برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، ضمن پرهیز از موضع‌گیری مستقیم در مورد مواضع نتانیاهو، گفت رئیس جمهوری و وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در ارتباط با ضرورت مقابله با دستیابی ایران به بمب اتمی موضعی صریح و شفاف داشته و دارند.

 

به‌گفته پادل، مقام‌های ارشد دولت آمریکا هرگز اجازه نخواهند داد  جمهوری اسلامی ایران به بمب اتمی دست یابد. او در ادامه این بخش از اظهارات خود، بار دیگر تاکید کرد که تمرکز فعلی دولت جو بایدن بر احیای برجام نیست و بیشتر بر نگرانی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای تهران متمرکز است.

 

عدم تمرکز فعلی بر برجام البته بدان معنا نیست که آمریکایی ها بی خیال برجام شده اند، به نظر می رسد تبادل پیام بین ایران و آمریکا در پشت پرده همچنان ادامه دارد و همانطور که سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت برجام موضوعی متفاوت از حقوق بشر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------