آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

گروسی: کاهش بازرسی‌های آژانس در ایران خطر مسابقه تسلیحات هسته‌ای در منطقه را افزایش خواهد داد



 بازرسی‌های آژانس ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در سخنرانی بدون اشاره به زرادخانه و تسلیحات هسته‌ای رژیم اسرائیل مدعی شد که توقف توافق هسته‌ای و کاهش بازرسی‌های آژانس در ایران خطر مسابقه تسلیحات هسته‌ای در منطقه را افزایش خواهد داد. 

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در استرالیا سخنرانی انجام داد.

 

به گزارش فارس، محور سخنان وی درباره پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و جهانی که به سرعت در حال تغییر است، بود.

 

گروسی در بخشی از سخنرانی خود به موضوع ایران پرداخت و مدعی شد که توقف توافق هسته‌ای و کاهش بازرسی‌های آژانس در ایران، خطر مسابقه تسلیحات هسته‌ای در منطقه را افزایش خواهد داد.

 

وی بدون اشاره به زرادخانه تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی گفت: «ما در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که همسایگان ایران ممکن است هراسان شده و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند. کشورهایی در منطقه هستند که به دقت در خصوص چیزی که درباره ایران اتفاق می‌افتد می‌نگرند و تنش‌ها در منطقه در حال افزایش است».

 

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «برخی سران سیاسی آشکارا گفته بودند در صورتی که ایران تهدید هسته‌ای ایجاد کند، به دنبال تسلیحات هسته‌ای خواهند رفت».

 

ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته‌ایش صلح آمیز بوده و هیچ قصدی برای تولید و ساخت سلاح هسته‌ای ندارد. از سوی دیگر، ایران یکی از اعضای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است این در حالی است که رژیم صهیونیستی به عنوان تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه غرب آسیا، همچنان از امضای این پیمان خودداری می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------