آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

نشنال اینترست: هیچ کشوری به اندازه ایران آمریکا را به چالش نکشیده است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ایران
نشریه «نشنال اینترست» با اذعان به افزایش قابلیت‌ های نظامی ایران نوشت : هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران ، آمریکا را در دوره جنگ سرد به چالش نکشیده است.

این نشریه آمریکایی در تحلیلی پیرامون توانمندی‌ های ایران نوشت: ارتش ایران به رغم تحریم‌ها ، قابلیت‌های خود را طی سالیان اخیر بهبود بخشیده است.

 

«زاخاری کِک» از مدیران سابق نشنال اینترست در این تحلیل تاکید کرد: در دوره پس از جنگ سرد هیچ کشوری به اندازه ایران (احتمالا به استثنای کره شمالی) در پی به چالش کشیدن آمریکا نبوده است.

 

تهران از خاورمیانه گرفته تا آسیای مرکزی و آمریکای لاتین هرگز هیچ فرصتی را برای مقابله با ایالات متحده و محدود کردن نفوذ آن از دست نداده است.

 

این نشریه افزود: ایران برای مقابله با آمریکا یک دکترین نظامی مبتنی بر بازدارندگی را که بر سه نوع قابلیت استوار است، دنبال می‌کند: زرادخانه گسترده موشک‌ های بالستیک ، جنگ دریایی نامتقارن و ارتباط با گروه‌های غیردولتی.

 

نشنال اینترست به معرفی برخی قابلیت‌ های نظامی ایران پرداخت و ادامه داد: اگر چه در این دکترین بسیاری از سامانه‌های تسلیحاتی به کار گرفته می‌شود اما پنج قابلیت وجود دارد که اهمیت ویژه‌ای دارند: موشک‌های سجیل-۱ و سجیل-۲، زیردریایی‌های کلاس غدیر، موشک‌های خلیج فارس و حزب‌الله لبنان.

 

به نوشته نویسنده این نشریه آمریکایی، سجیل-۱ (و سجیل-۲) موشک‌هایی هستند که باید بیش از همه از آنها ترسید.

 

در بخش دیگری از این تحلیل با اشاره به اینکه «شاید بزرگ‌ترین تهدید بازدارنده ایران، توان این کشور در تهدید کردن انتقال نفت در تنگه هرمز است» آمده است: اگر ایران بخواهد تنگه هرمز را ببندد زیردریایی‌ها ابزار بسیار ارزشمندی برای این کشور خواهند بود.

 

نشنال اینترست همچنین نوشت: موشک «خلیج فارس» که یک موشک بالستیک ضدکشتی است، بخش ارزشمند دیگری از قابلیت‌های ایران در جنگ نامتقارن دریایی به شمار می‌آید.

 

  ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------