آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

میلیاردر یهودی که در پشت پرده یک گروه مسیحی ضد ایرانی قرار دارد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
الی کلیفتون در لوب لاگ نوشت: اخیرا در صفحه کاربری خود توییت تبلیغ شده توسط یک سازمان جدید را مشاهده کردم. این پیام مربوط به پروژه فیلوس بود، گروهی که هدف خود را افزایش مشارکت و تعامل مسیحیان در امور خاورمیانه اعلام کرده است. در این توییت نوشته شده بود : «ایران بزرگترین حامی تروریسم در منطقه است. ایران به دنبال ساخت بمب اتمی است. چه خطری پیش روی خاورمیانه قرار دارد ؟ # ایران را متوقف کنید ». با بررسی وب سایت این سازمان متوجه می شویم که به دنبال احیا کردن کلیشه های قدیمی در مورد برنامه هسته ای ایران است.

به گزارش انتخاب ؛ در ادامه این مطلب آمده است: آقای رابرت نیکلسون، مدیر اجرایی این گروه یک روز قبل از سخنرانی معروف بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا مقاله ای را در در این وب سایت منتشر می کند. در این مقاله هشدار داده میشود که ایران در حال تلاش برای تسلط بر خاورمیانه است، زیرا آن ها امپراطوری گذشته خود را به خاطر دارند و به دنبای احیای آن هستند. او در ادامه می نویسد : «رهبران ایران ایمان دارند که نقش مهمی در پایان تاریخ ایفا خواهند کرد. ایران برای پیروزی نظامی بر دشمنان خود حاضر است که دست به کشتار مردم منطقه بزند».

 

جالب توجه است که آقای دان سینور، سخنگوی سابق حکومت ائتلاف موقت عراق نیز عضو هیئت مدیره ای گروه است. او از زمان ترک کردن دولت عراق در کنار فعالیت در صندوق پوشش ریسک پائول سینگر اقداماتی را برای حمایت از منافع اسرائیل انجام داده است که برای مثال می توان به نوشتن کتاب «ملت نوپا : داستان معجزه اقتصادی اسرائیل» و بنیان گذاری یک اندیشکده سیاست خارجی با نام «پروژه آمریکای قرن بیست و یکم» اشاره کرد. این اندیشکده اقدامات زیادی برای افزایش حمایت مردم آمریکا از حمله عراق انجام داده بود

 

اما چه کسی پشت پرده پروژه فیلوس قرار دارد ؟ این گروه به عنوان یک نهاد قانونی در ایالت نیویورک ثبت نشده است. بالاخره فردی باید وظیفه حمایت مالی از این گروه را بر عهده داشته باشد. ماه مه گذشته  خانمی با نام میشل پاکمان این گروه را ثبت کرده بود.

 

با جست و جوی نام او در گوگل متوجه می شویم که خانم پاکمان مدیر عملیات ها و منابع انسانی در دفتر خانوادگی پائول سینگر است. در ادامه مشاهده کردیم که وب سایت مربوط به یک رویداد سالانه با نام «کنفرانس بین المللی شبکه سرمایه گذاران یهودی » آقای پائول سینگر را به عنوان  مهم ترین حامی مالی پروژه فیلوس معرفی کرده است. این کنفرانس در شهر تل آویو اسرائیل برگزار شده بود.

 

آقای پائول سینگر یکی از مدیران «ائتلاف یهودی جمهوری خواهان » است. او یکی از حامیان مهم گروه های سیاست خارجی است که یک رویکرد ضد ایرانی را ترویج می دهد. آقای سینگر بین سال های 2008 تا 2011 تقریبا 4  میلیون دلار به بنیاد دفاع از دموکراسی کمک کرده است. بنیاد دفاع از دموکراسی یک اندیشکده تندرو است که محققان آن در گذشته خواستار جنگ اقتصادی و تحریم های سخت علیه تهران شده اند.

 

آقای سینگر همچنین سابقه طولانی در حمایت از موسسه آمریکن اینترپرایز دارد. محققان این اندیشکده از جمله ریچارد پیرل و دنیل پلتکا در بین حامیان اصلی حمله به عراق قرار داشتند و خواستار اتخاذ رویکرد مشابهی در قبال رژیم جمهوری اسلامی شده اند. آقای سینگر همچنین از موسسه امور امنیت ملی یهودیان حمایت کرده است. میخائیل ماکووسکی، مدیر کنونی این موسسه چند سال پیش باراک اوباما را با نویل چمبرلین مقایسه کرده بود. پائل سینگر در بین اعضای هیئت مدیره مجله کامنتری نیز حضور دارد. این انتشارات از اواخر دهه 1960 دیدگاه های نئوکان های تندرو را در مورد سیاست خارجی منتشر کرده است.

 

پروژه فیلوس در ظاهر تلاش می کند خود را به عنوان یکی از نهادهای حامی مسیحیان خاورمیانه معرفی کند، اما هم زمان با هدایت یک میلیاردر یهودی در حال پیشبرد منافع اسرائیل است. آقای سینگر و کارکنان او برای پنهان کردن برنامه های خود باید بیشتر احتیاط می کردند. نئوکان های آمریکا در طول دهه های اخیر به دنبال القای این برداشت بوده اند که اکثریت مردم آمریکا از سیاست های آن ها حمایت می کنند. پروژه فیلوس نیز در همین راستا به دنبال کاهش سطح حمایت مسیحیان از توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی بوده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------