آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ظریف :تهران و مسکو بدنبال ثبات و امنیت در منطقه و جهان هستند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: برخلاف دیگران که به ناامنی و جنگ افروزی دامن می زنند ایران و روسیه بدنبال ثبات و امنیت در منطقه و جهان هستند و هر دو کشور دارای ابتکارات منطقه ای مشابه و همسو هستند. 

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف که در صدر هیاتی سیاسی به مسکو سفر کرده است ظهر امروز با سرگئی لاورف همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد.

 

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به روابط خوب و راهبردی دو کشور اظهار داشت: در این شرایط حساس روابط ایران و روسیه در بهترین سطح خود قرار دارد و اراده ایران بر توسعه و تعمیق این روابط است. 

 

وی افزود: برخلاف دیگران که به ناامنی و جنگ افروزی دامن می زنند ایران و روسیه بدنبال ثبات و امنیت در منطقه و جهان هستند و هر دو کشور دارای ابتکارات منطقه ای مشابه و همسو هستند. 

 

ظریف مانور مشترک ایران، روسیه و چین را همکاری برای صلح خواند و افزود: دو کشور به همکاری های خود در همه سطوح ادامه خواهند داد. 

 

سرگئی لاورف وزیر امور خارجه روسیه نیز با بیان اینکه سفر شما به مسکو بسیار بموقع انجام شده است افزود: ما دارای دیدگاههای مشترک در بسیاری از مسائل  منطقه ای و بین المللی هستیم و ابتکارات صلح آمیز دو کشور بیانگر همین موضوع است. 

 

لاورف خروج آمریکا از برجام را یکجانبه و غیر قانونی خواند و آنرا بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست و اظهار داشت همه باید برای حفظ برجام و جلوگیری از فروپاشی آن تلاش کنیم. 

 

موضوعات مختلف روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای از جمله اوضاع در خلیج فارس، سوریه و افغانستان از دیگر موضوعات گفتگو و رایزنی دکتر ظریف و سرگئی لاورف در این دیدار بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------