آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

آمریکا برای همه شناورهای خود در خاورمیانه هشدار صادر کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , شناور
آمریکا برای همه کشتی‌ها و شناورهای دریایی خود در آبراه‌های منطقه خاورمیانه، درباره احتمال حمله تلافی‌جویانه ایران هشدار صادر کرد. 

به گزارش  فارس، دولت آمریکا امروز سه‌شنبه به همه کشتی‌های خود در منطقه خاورمیانه هشدار داده که مراقب حملات احتمالی تلافی‌جویانه ایران باشند.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس با تیتر «آمریکا درباره احتمال تحرک ایران، به کشتی‌ها[ی خود] هنگام عبور از گذرگاه‌های آبی در خاورمیانه هشدار داد» گزارش کرد: دولت آمریکا به کشتی‌هایی که از گذرگاه‌های آبی در خاورمیانه عبور می‌کنند -جایی که گذرگاه حیاتی انتقال انرژی است- هشدار داد که «احتمال اقدام ایران علیه منافع دریایی آمریکا» وجود دارد. 

 

این هشدار آمریکا به دنبال افزایش تنش میان این کشور با ایران صادر شده است؛ تنشی که بعد اقدام آمریکا به ترور سردار قاسم سلیمانی در بغداد به وجود آمده و ایران تأکید کرده که پاسخ این «ترور دولتی» را خواهد داد.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: سال گذشته (میلادی) چند نفتکش (در آب‌های منطقه خلیج فارس) هدف انفجار قرار گرفت و آمریکا ایران را متهم کرد اما ایران هرگونه مسئولیت خود در این حوادث را رد کرده بود.

 

آمریکا از آب‌های خلیج فارس در سال‌های اخیر خاطرات خوبی ندارد. دی ماه چهار سال گذشته دو فروند قایق نظامی آمریکا حامل ده تفنگندار آمریکایی (نُه مرد و یک زن) که حریم آبی ایران را نقض کردند، به دست نیروهای سپاه بازداشت شدند. آمریکا در آن زمان هرچند ابتدا این نقض را انکار کرد اما سرانجام اذعان کرد که این نقض به دلیل اشتباه در مسیریابی رخ داده است. 

 

اخیرا و در سی خرداد ماه سال جاری نیز پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک فروند پهپاد آمریکایی را که وارد آسمان آب‌های منطقه‌ای ایران در محدوده استان هرمزگان شده بود با موشک سرنگون کرد. ایران در آن زمان اعلام کرد که پهپاد بسیار پیشرفته گلوبال هاوک بدون توجه به هشدارها،‌ حریم ایران را نقض کرده بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------