آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ظریف بازهم از چین به «زبانی چینی» تشکر کرد!



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ظریف
وزیر خارجه ایران با اعلام خبر گفت‌وگو با همتای چینی خود، از کمک پکن به تهران در مقابله با ویروس کرونا و محکوم کردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران قدردانی کرد. 

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) مجدداً از کمک چین به ایران در مقابله با ویروس «کووید۱۹» قدردانی کرد.

 

ظریف در پیامی به زبان چینی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از صحبت دوباره با دوست قدیمی خودم، وانگ یی، وزیر خارجه چین بسیار خرسندم. ما درباره پاره‌ای از مسائل مشترک از جمله مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا، تعمیق همکاری استراتژیک فراگیر بین دو کشور و روند صلح در افغانستان تبادل نظر کردیم».

 

وی سپس از همراهی چین با ایران در موضوعات مختلف قدردانی کرد: «از چین به دلیل ارائه تجهیزات مبارزه با همه‌گیری [کرونا] و اعزام متخصصان پزشکی به ایران و محکوم کردن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا که شدیداً اقدامات ایران برای مقابله با این اپیدمی را تضعیف کرده، تشکر می‌کنم».

 

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ظریف

 

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، پیشتر هم با ناکام توصیف کردن کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، گفت سوءاستفاده از شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، کریه‌ترین چهره یک دولت معتاد به تحریم است.

 

ظریف همچنین با درخواست از کشورهای خارجی برای تبعیت نکردن از تحریم‌های آمریکا، گفت آمریکا از تروریسم اقتصادی به تروریسم پزشکی رسیده است.

 

وی روز گذشته در واکنش به قطع حمایت مالی آمریکا از سازمان جهانی بهداشت، گفته بود دنیا در حال تجربه قلدری و تهدید آمریکا است. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------