آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

حمله دوباره ترامپ به برجام و تهدید ایران: ترمز آنها کشیده شد، برای اینکه پول ندارند!



رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر توافق هسته‌ای ایران را یک توافق احمقانه خواند و گفت این (برجام) انجام هرکاری را غیرممکن می‌ساخت، به همین دلیل به آن خاتمه دادم. 

دونالد ترامپ شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز در پاسخ به سوالی درباره شرایط خاورمیانه و اعتراض مخالفان توافق عادی‌سازی که چرا فلسطینی‌ها حضور ندارند، افزود: آنچه که در گذشته رخ داد، تنها باعث ریخته شدن خون بر زمین شد و میلیون‌ها نفر کشته شدند.

 

وی ادامه داد: ما هشت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم، توافق هسته‌ای ایران فاجعه بار بود، توافقی که ایران هرگز نمی‌توانست آن را ببندد چرا که ۱۵۰ میلیارد دلار به همراه ۱.۸ میلیارد دلار وجه نقد را به آنها داد.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: مردم نمی‌توانند تصور کنند که این چقدر پول است. آنها یک چنین توافق بدی را انجام دادند، آن خیلی بد بود. جان کری بسیار بی کفایت بود. او توافقی را مذاکره کرد که هرچه آنها می‌خواستند را به آنها داد.

 

ترامپ مدعی شد: او هرگز این توافق را رها نکرد، می‌دانید که بعضی وقت‌ها لازم است زیر بار توافق نروید و ترک کنید، بعضی وقت‌ها باید گفت که متاسفم ما نمی‌توانیم به توافق برسیم، خداحافظ. در این صورت آنها به دنبال شما خواهند آمد برای اینکه ما همه کارت ها را داریم و مردم آن را می‌دانند.

 

وی بار دیگر برجام را «یک توافق احمقانه» خواند و اظهار کرد: این توافق، انجام هرکاری را غیرممکن می‌کرد. از این رو من به این توافق خاتمه دادم، ایران یک کشور متفاوت است. آنها دیگر شرور و خشن نیستند اما فقیر هستند.

 

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به نرخ رشد تولید ملی ایران بسیار کاهش داشته است، مدعی شد: من به دنبال این کار نیستم، مایلم آنها بار دیگر قوی شوند اما نمی‌توانند سلاح اتمی داشته باشند. این خواسته زیادی نیست که آنها نمی‌توانند سلاح اتمی داشته باشند اما جان کری این توافق پیچیده را انجام داد. من به آن خاتمه دادم و پس از آن، چیزهایی شروع به رخ دادن کرد.

 

ترامپ با ادامه تکرار اتهامات مبنی بر حمایت ایران از تروریست‌ها، ادعا کرد: نخست آنکه آنها پول ندارند، بنابراین نمی‌توانند به هر گروه تروریستی در سراسر جهان پول بپردازند، آنها ندارند و گروه‌های تروریستی از آنها بسیار عصبانی هستند. ترمز آنها کشیده شد برای اینکه پول ندارند.

 

وی اضافه کرد: همچنین عربستان سعودی را هم به عقب بازگرداندیم. آنها هم پول‌های زیادی دارند که به افراد بدی می‌دادند. ما آن را از نزدیک رصد می‌کردیم. این افراد هم اکنون در وضعیت مشابهی، پول ندارند.

 

رئیس جمهوری آمریکا که باید بر اساس گزارش‌های موثق اطلاعاتی سخن بگوید، بار دیگر به خبر مجعول یکی از رسانه‌های آمریکایی برای ترور سفیر این کشور در آفریقای جنوبی اشاره کرد و مدعی شد: آنها به طور مستقیم یا نیابتی از ترور آمریکایی‌ها صحبت می‌کنند، من می‌گویم خب، اگر این کار انجام شود ما هزار برابر شدیدتر به آنها ضربه می‌زنیم.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,ترامپ

  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------