آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ادعای روزنامه کویتی: ایران و آمریکا به طور محرمانه در عمان مشغول مذاکره هستند / ترامپ گفته آماده سفر به تهران و امضای توافق است



روزنامه کویتی "الجریده" ادعا کرد ایران و دولت ترامپ در عمان در حال مذاکرات محرمانه هستند.  

به گزارش عصرایران، تاکنون هیچ مقام ایرانی یا آمریکایی درباره انجام مذاکرات میان دو طرف خبری منتشر نکرده بودند. مقامات ایرانی بارها هرگونه مذاکره با دولت ترامپ را رد کرده اند.

 

براساس نوشته این روزنامه کویتی، در این مذاکرات، دولت آمریکا طرح پیشنهادی برای همکاری و پایان دادن به همه اختلافات دو کشور ارائه کرده است.

 

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ایران و آمریکا

روزنامه کویتی الجریده گفته است در این مذاکرات از طرف ایران، دولت مشارکت ندارد.

 

روزنامه کویتی الجریده همچنین مدعی شده است در چارچوب این مذاکرات، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا برای سفر به تهران، امضای توافقنامه میان دو کشور با رهبر عالی ایران و تضمین برداشتن تحریم ها اعلام آمادگی کرده است.

 

با این حال سازمان اطلاعاتی آمریکا به ترامپ توصیه کرده است "منتطر دولت اصولگرا در ایران باشد تا این دولت، تعهدات را اجرا کند.

 

همچنین به ترامپ توصیه شده بر دولت روحانی، تکیه نکند.

 

تاکنون هیچ مقام ایرانی، امریکایی یا عمانی در این باره اظهارنظر نکرده اند. ترامپ قبل از این گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در مدت یک ماه یا یک هفته با طرف ایرانی به توافق خواهد رسید.

 

ترامپ به تازگی هم به تهران هشدار داد که مذاکرات بعد از انتخاب دوباره وی، سخت تر خواهد شد.

 

قبل از این هم ایران و امریکا در اواخر دولت محمود احمدی نژاد به صورت محرمانه در عمان مذاکره داشتند که در دولت روحانی نیز ادامه یافت و به برجام منتهی شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------