آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

دادگاه رسیدگی به بدهی انگلیس به ایران به تعویق افتاد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,بدهی انگلیس
منابع انگلیسی از به تعویق افتادن جلسه رسیدگی به پرونده شکایت از یکی از شرکت های وزارت دفاع انگلیس در خصوص بدهی به ایران خبر دادند.

به گزارش مهر، منابع انگلیسی از تعویق جلسه رسیدگی به پرونده شکایت وزارت دفاع ایران از یکی از شرکت‌های وزارت دفاع انگلیس در خصوص بدهی انگلیس به ایران خبر دادند.

 

در همین راستا، «پاتریک وینتور»، خبرنگار روزنامه گاردین در صفحه توئیتر خود نوشت: جلسه دیوان عالی برای رسیدگی به شکایت وزارت دفاع ایران از شرکت IMS، به عنوان بازوی فروش وزارت دفاع انگلیس در پرونده بدهی چند میلیون دلاری که قرار بود ۳ نوامبر ۲۰۲۰ برگزار شود مجدداً به تعویق افتاد و تاریخ جدید این جلسه ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ تعیین شده است.

 

گفتنی است که ایران و انگلیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی برای فروش ۱۵۰۰ تانک و ۲۵۰ خودروی زرهی به ایران قراردادی را امضا کردند اما لندن بعد از ماجرای لانه جاسوسی آمریکا حاضر به تحویل این تانک‌ها به ایران نشد.

 

دیوان داوری بین المللی یک شرکت خدمات نظامی در انگلیس را به پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند به دولت ایران ملزم کرد اما انگلیس به بهانه تحریم‌های بین‌المللی از پرداخت این مبلغ سرباز زد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------