آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

ادعای واشنگتن پست: حمله سایبری ایران به انکارکنندگان تقلب انتخاباتی در آمریکا



پلیس فدرال آمریکا با مقاماتی که نام و اطلاعات آنها در سایت "دشمنان مردم" منتشر شده تماس گرفته و به آنها اطلاع داده که ایران در این کار دست داشته است. 

روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا در گزارشی مدعی شده ایران در تهدید سایبری مدیر "پلیس فدرال آمریکا" (اف‌بی‌آی) و مقام های انتخاباتی آمریکا دست داشته است.

 

به گزارش عصرایران، روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا مدعی شده: پلیس فدرال آمریکا به این نتیجه رسیده که ایران عامل تهدیدهای سایبری اخیر علیه "کریستوفر ری" مدیر اف‌بی‌آی، یک مقام سابق امنیت سایبری دولت آمریکا و چندین مقام انتخاباتی در ایالت‌های مختلف بوده است.

 

"کریسفور ری" رییس پلیس فدرال آمریکا/ عکس آرشیوی/ گتی ایمجز

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,تقلب انتخاباتی در آمریکا

بر اساس این گزارش سایتی به نام "دشمنان مردم" مشخصات، عکس و آدرس این افراد را درون خود قرار داده و روی تصاویر این مقامات علامت هدف‌گیری قرار داده است.

 

این سایت در ماه جاری میلادی و همزمان با ادامه تنش‌های سیاسی در آمریکا بابت ادعای تقلب انتخاباتی که از سوی ترامپ و حامیانش به آن دامن زده می‌شود، فعالیت خود را آغاز کرده و عموما مقاماتی را هدف گرفته که ادعای تقلب انتخاباتی گسترده در آمریکا را رد کرده‌اند؛ از جمله  فردی مثل "کریستوفر کربس" مدیر ارشد (سابق) امنیت سایبری و زیرساخت وزارت امنیت داخلی که در این تلاش سایبری مورد تهدید قرار گرفته، یک ماه پیش به دلیل رد ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات، از سوی او اخراج شد.

 

به نوشته واشنگتن پست در راستای تهدید سایبری علیه مدیران اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی و مقام‌هایی انتخاباتی از ایالت‌های مختلف آمریکا، اسامی و اطلاعات آنها در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ‌های مختلف از جمله هشتگ "چهره‌شان را به خاطر بسپار" همرسانی  شده است.

 

این تلاش سایبری با دامن زدن به ادعای تقلب انتخاباتی گسترده مورد ادعای ترامپ و تحریک به خشونت علیه انکار کنندگان تقلب انتخاباتی، مقاماتی را که این ادعا را رد کرده و یا علیه آن موضع گرفته بودند را هدف قرار داده بود.

 

بنا به مدعای واشنگتن‌پست، پلیس فدرال آمریکا  با مقاماتی که نام و اطلاعات آنها در سایت "دشمنان مردم" منتشر شده تماس گرفته و به آنها اطلاع داده که ایران در این کار دست داشته است.

 

گفتنی است در ماه اکتبر گذشته (2 ماه پیش) و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا هم  مدیر اطلاعات ملی آمریکا ایران را به فرستادن ای‌میل‌های تهدیدآمیز به رای‌دهندگان دموکرات متهم کرد. ایران این اتهام را قویا رد کرده و به نشانه اعتراض سفیر سوئیس در تهران را به عنوان حافظ منافع ایالات متحده آمریکا در ایران، به وزارت خارجه احضار کرد.

 

ادعای دست داشتن ایران در تلاش‌های سایبری علیه مقاماتی از آمریکا همزمان با گسترده‌ترین حمله سایبری به وزارت خزانه‌داری و نهادهای دولتی آمریکا مطرح می‌شود، حمله‌ای گسترده که وزیر خارجه آمریکا آن را به روسیه منتسب کرده اما ترامپ گفته احتمالا کار چین باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------