آخرین اخبار سیاست خارجی

گروسی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه

گروسی گفت: «آنچه واقعا به آن تمایل دارم، مذاکرات میان ما، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران است، چون چیز‌های زیادی وجود دارد که باید درباره آن شفاف‌سازی شود و به همین…

دیوان لاهه: اسرائیل ملزم به همکاری با دادگاه نیست/ ادعاهای نتانیاهو علیه ایران



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , دیوان لاهه
سخنگوی دادگاه کیفری بین‌المللی اعلام کرد،رژیم صهیونیستی موظف به همکاری با این دادگاه نیست، زیرا که به اساسنامه رم ملحق نشده است. 

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، قضات دادگاه کیفری بین‌المللی حکمی را صادر کردند که طبق آن دادگاه لاهه صلاحیت رسیدگی قضایی به امور اراضی فلسطینی را دارد؛ این حکم زمینه را برای تحقیق در خصوص جنایت‌های جنگی در آن فراهم می‌کند.

 

این حکم اعتراض شدید رژمی صهیونیستی و آمریکا را به دنبال داشت.

 

در پی این حکم سخنگوی دادگاه کیفری بین الملل روز شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به خاطر عدم عضویت به اساسنامه رم ملزم به همکاری با دادگاه نیست.

 

ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی درخصوص صلاحیت رسیدگی قضایی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی و نوار غزه استقبال کرد.

 

وی در ادامه افزود: این حکم زمینه را برای دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی برای آغاز تحقیقات فوری در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فراهم خواهد کرد.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی گفت: "دادگاه کیفری بین‌المللی امروز بار دیگر ثابت کرد که یک نهاد سیاسی است و نه قضایی. دادگاه جنایات واقعی جنگ را نادیده می‌گیرد و در عوض دولت "اسرائیل" را تحت پیگرد قرار می‌دهد".

 

ادعاهای بی‌اساس و خصمانه نتانیاهو علیه ایران

نخست وزیر اسرائیل به طرح ادعاهای بی اساس علیه ایران پرداخت.

 

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه وله، بنیامین نتانیاهو در واکنش به رای دادگاه بین‌المللی کیفری مبنی بر شروع تحقیقات جنایات جنگی در سرزمین‌های فلسطینی، مدعی شد: دیوان بین‌المللی کیفری باید دیکتاتورهای ایران و سوریه را که تقریبا همه روزه مرتکب جنایات وحشتناک می‌شوند مورد تحقیق قرار دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------