آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

زمزمه‌هایی درباره احتمال پیشنهاد جدید کاخ سفید به ایران برای آغاز مذاکرات



کاخ سفید  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نشریه پولیتیکو به نقل از دو مقام دولت ایالات متحده آمریکا گزارش داد که کاخ سفید در حال تهیه پیشنهادی جدید برای گشودن گره و آغاز مذاکرات با ایران است. 

پولیتیکو غروب دوشنبه ۹ فروردین ماه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت، کاخ سفید در این پیشنهاد از ایران می خواهد بعضی از فعالیت های هسته ای از جمله کار بر سانتریفیوژهای پیشرفته و غنی سازی اورانیوم با خلوص ۲۰ درصد را متوقف کند و در در برابر، ایالات متحده آمریکا شماری از تحریم ها در حوزه اقتصادی را کاهش دهد.

 

این مقامات حاضر به اعلام رسمی جزئیات این پیشنهاد نشدند و دولت آمریکا هنوز واکنشی به این گزارش نداده است.

 

در برابر، دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در توئیتی به این گزارش واکنش نشان داد و اعلام کرد که نیاز به پیشنهاد جدیدی نیست و فقط کافی است آمریکا تعهدات خود را اجرا کند.

کاخ سفید  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دولت بایدن از زمان آغاز کار خود گفته است اگر  ایران به اجرای تعهدات خود در قابل توافق هسته ای موسوم به برجام بازگردد، ایالات متحده آمریکا هم به این توافق بازخواهد گشت. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری قبلی آمریکا، واشنگتن را در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج کرد و تحریم هایی را که تحت آن توافق برداشته شده بود، مجدداً برگرداند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------