آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

وزیر خارجه عربستان: به روند مذاکره با ایران امیدواریم



 عربستان سعودی  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی با تایید انجام مذاکرات مقدماتی بین تهران و ریاض گفت که دو کشورش نسبت به روند این مذاکرات امیدوار است. 

به گزارش ایرنا، فیصل بن فرحان در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: ما برخی گفت و گوهای مقدماتی را آغاز کرده ایم که در مراحل بسیار اولیه هستند ولی امیدواریم.

 

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات کنونی در مراحل اولیه است، افزود: اگر (ایرانی ها) نفع خود را در روابط حسنه با همسایگانشان ببینند، می توانم امیدوار باشم.

 

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ماه آوریل گذشته در یک مصاحبه ابراز امیدواری کرد که ریاض روابط خوبی با تهران داشته باشد و ایران هم از این رویکرد استقبال کرد.

 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  روز یکشنبه گذشته در سخنرانی وبیناری در نشست فوق العاده وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی درباره تحولات جاری درفلسطین، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه دست دوستی خود را به سوی همه اعضای سازمان همکاری اسلامی دراز می‌کند. ما آماده‌ایم تا تمام اختلافات را کنار گذاشته و در دفاع از حقوق مردم فلسطین با توسل به هر ابزار مشروع سیاسی و قانونی، متحد شویم.

 

ظریف روز چهارشنبه هفته گذشته نیز در سفر به دمشق به خبرنگاران گفت: ما با عربستان سعودی تماس هایی داشته ایم و امیدواریم که با همکاری بیشتر برای صلح و ثبات در منطقه بویژه در یمن به نتیجه برسیم.

 

فرحان که برای حضور در دو اجلاس بین المللی به پاریس رفته در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ایران به خبرگزاری فرانسه مدعی شد که سیاست خارجی ایران بعد از انتخابات تغییر اساسی نخواهد داشت زیرا این سیاست ها از سوی مقامات عالی تعیین می شود.

 

وی افزود: ممکن است نمایندگانی که سیاست (خارجی ایران) را تشریح می کنند تغییر کنند اما آخر کار آنچه که در عمل رخ می دهد مهم است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------