آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واکنش ظریف به سخنان بلینکن:لغو تحریم‌های ایران اهرم مذاکره نیست بلکه وظیفه قانونی آمریکا است



ظریف,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخی صریح به وزیر خارجه آمریکا گوشزد کرد که لغو تحریم‌های آمریکا وظیفه اخلاقی و قانونی آمریکا است و نباید از آن به عنوان اهرم مذاکره استفاده کرد. 

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اظهارات جدید «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده در خصوص لغو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

 

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) در مصاحبه‌ای مدعی شد این کشور هنوز نشانه‌ای از سوی ایران در خصوص آنچه لازم است برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام برای لغو تحریم‌ها انجام دهد را شاهد نبوده است.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در واکنش به این اظهارات بلینکن در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، گفت: «آنتونی بلینکن، برداشتن تحریم‌های (دوران) ترامپ یک وظیفه قانونی است و یک اهرم مذاکره نیست».

 

وی سپس در خصوص اقدامات جمهوری اسلامی درباره عمل به تعهدات برجامی گفت: «ما برای ترامپ کار نکردیم-برای شما هم کار نمی‌کنیم. میلیاردها دلار از پول مردم ایران که به واسطه قلدری ایالات متحده در خارج از کشور به گروگان گرفته شده است را آزاد کنید».

 

محمدجواد ظریف سپس در پایان توییت خود گفت: «تاریخ انقضای میراث ترامپ گذشته است. (جو بایدن) رئیس‌جمهور آمریکا، آن را رها کند».

 

وزیر خارجه آمریکا طی مصاحبه‌ای با شبکه «ای بی سی نیوز» گفت: «ایران، فکر می‌کنم می‌داند چه کاری لازم است برای بازگشت به تعهدات هسته‌ای انجام دهد. و چیزی که هنوز ندیده‌ایم این است که آیا ایران آماده است و تمایل دارد تصمیم بگیرد که کاری را که لازم است، انجام دهد. آزمون این است و ما هنوز جوابی برای آن نداریم».

 

این ادعا در حالی است که ایران بارها اعلام کرده آمریکا طرفی بوده که توافق را ترک کرده و باید ابتدا همه تحریم‌ها را رفع کند و پس از راستی‌آزمایی توسط ایران، تهران اقدامات جبرانی خود را به عقب باز خواهد گرداند.

 

فارس

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------