آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ظریف: این آمریکا بود که زیر برجام زد؛ حالا هم خودش باید آن را درست کند



 ظریف,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: این آمریکا بود که زیر برجام زد و حالا هم بر عهده ایالات متحده است که باید آن را درست کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در این شهر حضور دارد، دیشب (شنبه) در توئیتی با اشاره به سخنرانی‌اش در این نشست نوشت: در مجمع دیپلماسی آنتالیا بر ضرورت این اصلاحات شناختی تأکید کردم: ۱. در دیپلماسی بحث اعتماد نیست، بلکه بحث احترام به منافع همتایان است، ۲. این ایالات متحده بود که زیر برجام زد و حالا هم بر عهده ایالات متحده است که باید آن را درست کند، ۳. خارجی‌ها دیر یا زود منطقه ما را ترک می‌کنند. باید خودمان آن را به دست بگیریم.

 

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به روند فعلی مذاکرات «وین» برای احیای برجام گفت که احتمالاً تا قبل از پایان کار دولت «حسن روحانی»، توافق حاصل خواهد شد.

 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا روز پنجشنبه ۲۷ خرداد وارد این شهر ترکیه شد. وی طی دو روز اخیر با برخی مقامات حاضر از جمله وزرای خارجه عراق، ونزوئلا، افغانستان، کرواسی، پاکستان، تاجیکستان، لهستان، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

وی قرار است امروز در نخستین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و افغانستان نیز حضور یابد.

 

مجمع دیپلماسی آنتالیا روز (جمعه) ۲۸ خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح شد. این نشست با حضور مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار شده است.

 

فرصت‌های جدید صلح و همکاری در قفقاز جنوبی، تقویت همبستگی‌های منطقه‌ای، همکاری‌های منطقه‌ای در آسیا، ارتباط با آفریقا، مسائل خاورمیانه و خلیج فارس، روابط فراآتلانتیکی، پناهجویان و مهاجران، دیپلماسی اقتصادی و تجارت، ارتباطات و اخبار جعلی در دنیای مجازی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در اجلاس سالجاری مجمع دیپلماسی آنتالیا مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

 

فارس 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------