آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

طرح جدید اروپایی‌ها برای طولانی کردن «زمان گریز هسته ای ایران»



 مذاکرات هسته‌ای ایران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت که مقام‌های اروپایی یک طرح سه مرحله‌ای را برای طولانی کردن «زمان گریز هسته‌ای ایران» پیشنهاد داده‌اند.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت که مقام‌های اروپایی یک طرح سه مرحله‌ای برای طولانی کردن «زمان گریز هسته‌ای ایران» پیشنهاد داده‌اند. مقامات غربی ادعا می‌کنند که پیشرفت تهران می‌تواند مدت زمان لازم برای گردآوری مواد قابل شکافت کافی جهت تولید سلاح هسته‌ای را کوتاه‌تر کند.

 

در واقع، مقامات آمریکایی و اروپایی ادعا می‌کنند که ایران اکنون تنها دو تا سه ماه با «زمان گریز هسته‌ای» فاصله دارد.

 

مطابق طرح اروپایی‌ها، از ایران خواسته می‌شود که علاوه بر انبار کردن سانتریفیوژهای پیشرفته و موم کردن آنها، زیرساخت‌های الکترونیکی مورد استفاده برای این دستگاه‌ها را نیز برچیند.

 

مقام‌های آمریکایی به روزنامه وال‌استریت ژورنال گفته‌اند دست‌کم فعلاً اطمینان دارند که بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ می‌تواند زمان گریز را به حدود یک سال افزایش دهد.

 

روزنامه وال‌استریت ژورنال در ادامه می‌نویسد: «نگرانی اصلی مقام‌های کشورهای غربی این است که ایران در فناوری مورد نیاز برای استفاده بهینه از سانتریفیوژها به چیرگی رسیده است. به ویژه آنکه ایران توانایی خود در استفاده از سانتریفیوژهای نسل دوم را هم بهبود بخشیده است. ایران طی یک سال گذشته بیشتر سانتریفیوژهای نسل دوم خود را به کار گرفته است. سرعت این دستگاه‌ها سه تا چهار برابر بیشتر از سانتریفیوژهایی است که ایران پیرو توافق هسته‌ای برجام مجاز به استفاده از آن است».

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------