آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

رئیس‌سازمان اطلاعات داخلی انگلیس: روسیه، چین و ایران در انگلیس جاسوسی می‌کنند!



سازمان اطلاعات داخلی انگلیس  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رئیس‌سازمان اطلاعات داخلی انگلیس (MI۵) نسبت به خطر جاسوسان روسی، ‌چینی، و ایرانی هشدار داد. 

 به گزارش کیهان، صدای آمریکا اعلام کرد: کن مک‌کالوم، مدیرکل سازمان «ام‌آی۵»، با اشاره به اینکه جاسوسان خارجی به دنبال سرقت فناوری، و اختلاف‌افکنی، و حمله به زیرساخت‌ها هستند، به شهروندان انگلیس هشدار داد تهدید مأموران روسیه، چین، و ایران را جدی بگیرند.

 

به گزارش رویترز، پس از حملات یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱، مقابله با تروریسم به مهم‌ترین اولویت سازمان‌های اطلاعاتی غربی تبدیل شد و آنها بخش عمده‌ای از توجه خود را به تهدیدهای شبه‌نظامیان داخلی و خارجی معطوف کردند. اما حالا با زیاده‌خواهی روسیه پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی سابق، ظهور چین، و فعالیت‌های جاسوسی جسورانه ایران، سازمان‌های اطلاعات کشورهای غربی را وادار به بازگشت به روش‌های گذشته برای مقابله دائمی با جاسوسان کرده است.

 

به گفته کن مک‌کالوم، نیروهای اطلاعاتی بریتانیا بیش از ۱۰ هزار مورد از تماس‌های مخفیانه و با اهداف خرابکارانه جاسوسان خارجی با شهروندان عادی را شناسایی کرده‌اند. به گفته او «برخی عوامل دشمن آماده‌اند برای ارتکاب به قتل به بریتانیا بیایند.»

 

او در بخش‌های دیگری از سخنان خود در مقر «ام‌آی۵» گفت: «بریتانیا باید به مرور همان آگاهی و مقاومت عمومی را که در برابر تروریسم ایجاد شده بود، برای مقابله با تهدید دولت‌های خارجی گسترش دهد»

 

مک‌کالوم با ‌اشاره به اینکه بزرگ‌ترین کار همچنان مقابله با تروریسم است، در مورد خطرات ناشی از سوریه و افغانستان هشدار داد. او با این حال گفت که باید به تهدیدات بازیگران حکومتی مانند روسیه، چین، و ایران نیز توجه شود.

 

مقامات انگلیس می‌گویند که چین و روسیه به دنبال سرقت اطلاعات حساس تجاری، مالکیت معنوی، و همچنین دخالت در سیاست داخلی، یا انتشار اطلاعات نادرست با اهدافی خاص هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------