آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وزیر خارجه آلمان: گزینه بازگشت به برجام تا ابد در دسترس نیست



وزیر امور خارجه آلمان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان که کشورش در عمل به وعده‌های خود برای اجرای کامل برجام ناکام مانده روز جمعه از تأخیر پیش آمده در مذاکرات احیای برجام ابراز ناخرسندی کرد. 

به گزارش فارس به نوشته خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، ماس در مصاحبه با نشریه آلمانی «اشپیگل»، مدعی شد ایران ادامه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ را «به تأخیر انداخته است» و گزینه بازگشت به این توافق برای همیشه در دسترس نخواهد بود.

 

وزیر امور خارجه آلمان گفت: «در کمال ناخرسندی شاهدم که ایران از یک سو از سرگیری گفت‌وگوهای هسته‌ای وین را به تأخیر می‌اندازد و از طرف دیگر به‌طور همزمان، بیشتر و بیشتر از مولفه‌های اصلی این توافق فاصله می‌گیرد».

 

ماس افزود: «ما خواستار بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک هستیم و قویاً متقاعد شده‌ایم که این اقدام به سود همه طرف‌ها است. اما همچنین روشن است که این گزینه تا ابد برای ما در دسترس نخواهد بود».

 

روز پنجشنبه نیز «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده در اظهاراتی مشابه تأکید کرد که مذاکرات وین برای احیای برجام نمی‌تواند برای مدت نامحدود ادامه یابد.

 

بلیکن بار دیگر توپ را به زمین ایران انداخت و با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت ادامه داد: «ما به دنبال آن هستیم که ببینیم ایران برای انجام چه اقداماتی آمادگی دارد یا این که آمادگی ندارد. ما همچنان کاملاً برای بازگشت به وین برای ادامه مذاکرات آمادگی داریم».

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------