آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کند

وب‌سایت «آکسیوس»، سه‌شنبه ۲۸ فروردین گزارش داد که در واکنش به حمله ایران به اسرائیل، جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدیدی علیه ایران است.…

واکنش آمریکا به ارسال سوخت از ایران به لبنان و سیاست جدید اسرائیل در قبال ایران



 مقامات آمریکایی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
با وجود برخی ادعاها از سوی مقامات آمریکایی، اما سخنگوی وزارت خارجه این کشور در سخنانی هرگونه ارتباط رسمی با گروه طالبان را رد کرد. 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی هرگونه ارتباط رسمی با گروه طالبان را رد کرد.

 

در این ارتباط، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که تماس‌هایی با جنبش طالبان داریم اما بین ما و آنها روابطی رسمی وجود ندارد و ما به طالبان اطمینان نداریم.

 

به گفته پرایس، واشنگتن برای پیگیری منافعش و منافع ملت افغانستان با طالبان در ارتباط است.

 

این مقام آمریکایی در عین حال تاکید کرده که ما هیچگونه اجازه‌ای از طالبان نمی‌خواهیم و فقط آنچه در توان داریم برای کمک به تخلیه اتباع خودمان انجام می‌دهیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همزمان به تهدید طالبان نیز پرداخت و گفت: طالبان می‌دانند که در صورت هرگونه مانع تراشی در مسیر تخلیه شهروندان آمریکایی، با واکنشی کوبنده مواجه می‌شوند.

 

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح شده که پیشتر «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا از گفتگو و مشورت روزانه با طالبان درباره افغانستان خبر داده بود.

 

به گفته سالیوان، آمریکا درباره هر آنچه که در کابل پایتخت افغانستان اتفاق می‌افتد با طالبان مشورت می‌کند.

 

با گذشت بیش از یک هفته از تصرف کابل توسط طالبان، همچنان گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده افغانستان و سرنوشت حکومت در این کشور ادامه دارد.

 

طالبان در یک اقدام بهت‌آور و حیرت‌انگیز، با سرعتی که برای تمامی کارشناسان سیاسی و بین‌المللی و حتی کارشناسان امور افغانستان و حتی شاید خود افغان‌ها غیرقابل تصور بود، توانستند با از بین بردن حاکمیت گذشته افغانستان و پایان دادن به ریاست‌جمهوری اشرف غنی، حاکمیت را در افغانستان به دست بگیرند.

 

با این حال هرج و آشفتگی در فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان همچنان ادامه دارد و ده‌ها هزار تن از شهروندان افغانستان در اطراف و شمار اندکی از آنان در درون فرودگاه کابل تجمع کرده‌اند تا از افغانستان خارج شوند.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود به موضوعات دیگری از جمله ایران نیز پرداخت.

 

او در این ارتباط درباره بازگشت به توافق وین گفت: بازگشت متقابل به پایبندی به برجام، قویاً به سود منافع ملی ما است، زیرا بازگشت متقابل به الزامات توافق، دوباره ایران را تحت سخت‌ترین و جامع‌ترین رژیم نظارتی در تاریخ قرار می‌دهد.

 

پرایس همچنین به موضوع فروش سوخت ایران به لبنان نیز اشاره کرد و در این ارتباط گفت: تمام تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد، سر جایشان هستند و چیزی تغییر نکرده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علاوه براین به سفر پیش روی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن و دیدار با رئیس جمهور آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: موضوع ایران و مسائل امنیتی منطقه‌ای یکی از موضوعات این گفت‌وگو خواهد بود اما اولین دیدار بنت و بایدن، فرصتی است برای صحبت درباره تقویت روابط دو طرف.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------