آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

اولیانوف: هدف از انجام مذاکرات وین احیای برجام است



مذاکرات وین ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نماینده دائم روسیه نزد سازمانهای بین المللی با انتشار یک پیام توئیتری، لغو تحریم‌های ایران و بازگشت طرف‌ها به پایبندی کامل به تعهدات مندرج در برجام را از هدف اصلی مذاکرات وین خواند. 

به گزارش مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین شامگاه یکشنبه در واکنش به مکالمه تلفنی «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود پیرامون مذاکرات وین و لزوم لغو تحریم‌ها علیه ایران یک پیام در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد.

 

اولیانوف در این پیام توئیتری نوشت: «در این خصوص، لازم به یادآوری است که هدفِ موردتوافق [میان تمام طرف‌ها] از مذاکرات وین احیای توافق اصلی برجام است که شامل لغو تحریم‌ها و اجرای کامل تعهدها ذیل توافق هسته‌ای [برجام] می‌شود. هیچیک از شرکت کنندگان در این مذاکرات تردیدی نسبت به این هدفِ مورد توافق ندارند».

 

وی روز گذشته نیز با اشاره به صحبت‌های تلویزیونی رئیس‌جمهور ایران، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که «ایران آماده ادامه گفت‌وگوهای وین درباره برجام است».

 

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران بعد از ظهر یکشنبه در تماس تلفنی با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، با استقبال از پیشنهاد وی در مورد بازنگری در روابط دو کشور و آغاز فصل نوینی از روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای تهران – پاریس، در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: «ما با مذاکره مفید مخالفتی نداریم، اما برنامه و نتیجه مذاکره باید لغو تحریم‌ها علیه ایران باشد، مذاکره برای مذاکره بی‌فایده است».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------