آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

مقام آمریکایی مدعی بررسی سازوکار جدیدی برای مقابله با ایران شد



مقام آمریکایی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
معاون وزیر امور خارجه آمریکا مدعی ساماندهی سازوکار جدید واشنگتن با کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا علیه فعالیت های منطقه ای و برنامه هسته ای ایران شد.

 به گزارش مهر، معاون امور خاور نزدیک وزیر امور خارجه آمریکا مدعی ساماندهی سازوکار جدید این کشور با کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی به منظور مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه هسته‌ای ایران شد.

 

«دانیل بنایم» در گفتگو با الحره افزود که این سازوکار در جریان سفر هیأت آمریکا به منطقه تحت ریاست «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که خودش نیز به این هیأت ملحق خواهد شد، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

بنایم گفت: پیام ما به کشورهای منطقه این خواهد بود که ما برای ماندن در منطقه حضور داریم و طی دهه‌های گذشته شراکت مستحکم و ثابتی داشته‌ایم و برای دهه‌های آینده هم آن را ادامه خواهیم داد. فکر می‌کنم در آینده پیامی را پیرامون عزم ایالات متحده و پایبندی به این روابط دریافت خواهید کرد.

 

این مقام آمریکایی درباره سوریه هم گفت: ما قصد نداریم روابط با دمشق را عادی سازی کنیم اما کشورهای مختلف در خصوص موضوعات، ملاحظات متفاوتی دارند.

 

وی درباره فروش هواپیماهای اف -۳۵ به امارات هم با بیان اینکه واشنگتن به این قرارداد ادامه خواهد داد، افزود: سعی داریم اطمینان یابیم درباره تضمین‌های لازم در خصوص چنین قراردادهایی تفاهم متقابل و روشنی با امارات داریم.

 

بنایم درباره فروش تسلیحات به سعودی‌های هم با اعلام اینکه ریاض و واشنگتن روابط قدرتمندی دارند، گفت: بایدن دو هفته پس از ورود به کاخ سفید دو چیز گفت، یک اینکه حمایت از عملیات هجومی در یمن را متوقف خواهیم کرد و همزمان فروش سلاح به عربستان تعلیق شد، دوم اینکه تلاش خود را برای کسب اطمینان از اینکه شرکای ما در عربستان برای دفاع از خود مقابل حملات حوثی ها و دفاع از ۷۰ هزار آمریکایی مقیم عربستان از توان لازم برخوردارند، افزایش خواهیم داد.

 

وی ادامه داد: کنگره در فروش سلاح نقش مهمی ایفا می‌کند و ما به آن احترام می‌گذاریم و امیدواریم که قرارداد فروش موشک‌های هوا به هوا به عربستان رو به جلو پیش برود.

 

این مقام آمریکایی در عین حال با ادعای اینکه این موشک‌ها در داخل عربستان و در مقابل تهدیدات علیه خاک این کشور از سوی یمن مورد استفاده قرار خواهد گرفت، مدعی شد: بنابراین نظر ما این است که این سلاح‌ها بخشی از چیزی است که عربستان برای دفاع از خاک خود نیاز دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------