آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمریکا: دیپلماسی الویت نخست در قبال تهران است | از رویکرد ترامپ الگو نمی‌گیریم



 وزارت دفاع آمریکا,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با تکرار برخی ادعاهای ضدایرانی گفت که هرچند دولت آمریکا گزینه‌های متعددی در اختیار دارد، اما همچنان دیپلماسی را اولویت نخست خود در قبال تهران می‌داند. 

به گزارش ایلنا، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با تکرار برخی ادعاهای ضدایرانی گفت که هرچند دولت آمریکا گزینه‌های متعددی در اختیار دارد، اما همچنان دیپلماسی را اولویت نخست خود در قبال تهران می‌داند.

 

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص گزارش‌های منتشر شده اخیر مبنی بر این‌که واشنگتن آماده استفاده از گزینه‌های دیگر در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات برجامی است، گفت که اولویت ما راه‌حل دیپلماتیک است. موضع پنتاگون نیز مقدم دانستن دیپلماسی است و در صورت شکست مذاکرات، دولت آمریکا آماده بررسی گزینه‌های دیگر خواهد بود.

 

کربی افزود که درباره گزینه‌های متعددی که به گفته وی پیش روی دولت آمریکا قرار دارد، اظهارنظر نمی‌کند.

 

وی با بیان این‌که آمریکا در منطقه منافع امنیتی دارد و وظیفه پنتاگون نیز دفاع از این منافع است، مدعی شد: «هیچ مشکلی در خاورمیانه با وجود یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای آسان‌تر نمی‌شود و همچنان معتقدیم که دیپلماسی و بازگشت متقابل به برجام، بهترین رویکرد ممکن است».

 

جن ساکی:از رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران الگو نمی‌گیریم

سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا از رویکرد دولت سابق این کشور در قبال ایران به عنوان الگو استفاده نخواهد کرد.

 

جن ساکی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به گزارش ایلنا، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا از رویکرد دولت سابق این کشور در قبال ایران به عنوان الگو استفاده نخواهد کرد.

 

وی در کنفرانسی خبری، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا سخنان اخیر وی در خصوص احتمال استفاده دولت بایدن از گزینه تحریم، به عنوان راهکاری برای متقاعد کردن ایران به جدیت در مذاکرات به نوعی ادامه سیاست اعمال فشار حداکثری دولت سابق آمریکا است، گفت که ما هرگز از رویکرد دولت سابق به عنوان الگو استفاده نخواهیم کرد.

 

ساکی افزود که دولت سابق آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد و این امر منجر به ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران بدون هیچ‌گونه نظارتی شد؛ اقدامی که می‌تواند باعث کاهش امنیت بین‌المللی شود.

 

وی همچنین در پاسخ به این‌که در صورت تشدید تحریم‌ها علیه ایران، آمریکا چه اهرمی برای قانع کردن چین به منظور عدم تجارت نفتی با ایران خواهد داشت، گفت: «چین یکی از اعضای تأثیرگذار گروه ۱+۵ است. محدودیت‌ها و الزاماتی وجود دارد که همه باید در راستای تحقق توافق، آن را رعایت کنند. همه اینها بخشی از مذاکرات است و نمی‌توان آن را اهرم فشار نامید».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------