آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

برگزاری نشست اعضای برجام و آمریکا بدون حضور ایران



 برجام,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
اعضای گروه چهار به علاوه یک و اتحادیه اروپا به عنوان مشارکت کنندگان برجام و ایالات متحده آمریکا که به رغم ژست‌های خیرخواهانه همچنان در مسیر احیای مفاد برجام کارشکنی می‌کند، یکشنبه شب درباره روند مذاکرات وین که با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه جریان دارد تشکیل جلسه دادند. 

 به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این جلسه که بدون حضور ایران برگزار شد درباره آخرین وضعیت گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر کردند.

 

میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه پیش از این دیدار به خبرنگاران گفت: باید متوجه باشید که (احیای مفاد برجام) یک روند است که شامل جلسات متعدد رسمی و غیر رسمی در سطوح و قالب‌های مختلف است. وی افزود که این جلسات مکمل هستند و از پیشرفت کار اطمینان حاصل می‌کنند.

 

این دیپلمات روس، بزرگترین دستاورد جلسات روزهای اخیر را تداوم مذاکرات وین و بازگشت به روال عادی دیپلماتیک دانست و افزود که ایران از این حق برخوردار است که ایده‌های جدیدی را ارائه کند و ما هم وظیفه داریم که آن‌ها را بررسی کنیم. اولیانوف خاطر نشان کرد که بر خلاف برخی ادعاهای مطرح شده مذاکرات به بن بست نخورده است.

 

 گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره ایران 

به گزارش ایلنا، وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای از گفت‌وگوی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری وی خبر داد.

 

بنا بر اعلام این وزارتخانه دو طرف درباره مسائل مهم دوجانبه و منطقه‌ای از جمله ایران و افغانستان رایزنی کردند.

 

بلینکن در این گفت‌وگو از «تلاش‌های قطر برای کمک به انتقال امن شهروندان آمریکایی و افراد در خطر در افغانستان از فرودگاه کابل»، تقدیر کرد.

 

گفت‌وگوی دو طرف درباره ایران نیز هم‌زمان با برگزاری مذاکرات طرف‌های برجام در وین صورت می‌گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------