آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

مذاکرات وین تا پایان هفته ادامه دارد/ روسیه: مسائل مهمی هنوز باقی مانده‌اند



 مذاکرات وین ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
مذاکرات در پنجمین روز خود با روندی نسبتا مثبت و رو به جلو پیش رفت و هم چنان طرف‌ها در زمینه شناسایی نقاط اختلافی در حال نزدیک شدن به یک اتفاق نظر هستند.

  پس از این مرحله که احتمالا به بعد از تعطیلات سال نو میلادی موکول خواهد شد، برای برطرف کردن اختلاف‌ها بر سر مواضع مذاکره خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، مذاکرات وین از پنجشنبه هفته گذشته تا کنون در جریان است و با ورود هیات آمریکایی به وین در پایان روز یکشنبه انتظار است که روند گفت‌وگوها با جدیت و سرعت بیشتری پیش رود.

 

رایزنی ها در روز دوشنبه هفته جاری در وین در سطح کارگروه های سه گانه لغو تحریم‌ها، اقدامات هسته‌ای و زمان بندی توافق و نیز در تعامل با انریکه مورا هماهنگ کننده مذاکرات میان ایران و ۱+۴ و آمریکا ادامه یافت و به نظر می آید این روند در چند روز آینده ادامه داشته باشد. از این رو بعید است تا پایان هفته جاری و جمع بندی مسایلی که تا کنون مورد بحث قرار گرفته است، شاهد تشکیل کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان سیاسی وزیران امور خارجه ایران و ۱+۴ باشیم.

  

اولیانوف: مذاکره‌کنندگان سخت در تلاشند/مسائل مهمی هنوز باقی مانده‌اند

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در پیامی توییتری گزارشی از تحولات اخیر مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین ارائه کرد.

 

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش نوشت: در مذاکرات وین مسائل متعدد مهمی هنوز باقی مانده اند. اما مذاکره کنندگان سخت تلاش می کنند اختلافات را کم کنند. 

 

اولیانوف ادامه داد: برای مثال، شرکای برجام(بدون ایران) به همراه آمریکا نشستی در شامگاه دوشنبه داشتند. تمامی آن ها(جز آمریکا) با ایران از نزدیک در تماس اند.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------