آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین تغییر کرد/ «معمار تحریم‌ها» از تیم مذاکرات کنار گذاشته شد



 مذاکرات وین ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
منابع آگاه فاش کردند که تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین اخیراً تغییر کرده است. 

 به گزارش تسنیم، ۲ منبع آگاه در گفتگو با ان‌بی‌سی‌نیوز اعلام کردند که تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین تغییر کرده است و ریچارد نفیو این تیم مذاکراتی را ترک کرده است تا یک نقش متفاوت را در وزارت خارجه آمریکا به‌عهده بگیرد.

 

منابع آگاه افزودند: ریچارد نفیو و رابرت مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران بر سر مسیر مذاکرات وین اختلاف نظر داشته‌اند.

 

یک مقام وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: ریچارد نفیو نقش مهمی در تیم مذاکراتی آمریکا داشته و حدود یک سال در این تیم خدمت کرده است. وی همچنان در وزارت خارجه آمریکا باقی خواهد ماند.

 

نفیو در دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در وزارت خارجه آمریکا حضور داشت و بخشی از تیمی بود که به تصویب ۴ قطعنامه (۱۷۹۷، ۱۷۴۷، ۱۸۰۳، ۱۹۲۹) در شورای امنیت علیه ایران کمک کرد.

 

او سال ۲۰۱۳ به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا پیوست و سرپرستی کارشناسان مسائل تحریمی در این تیم را به عهده گرفت. از نفیو به‌جهت نقشی که در همین دوران در طراحی شبکه تحریم‌ها علیه ایران داشته است به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین معماران شبکه تحریم‌ها ضد ایران یاد می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------