پنج نفر در زاینده رود غرق شدند



اخبار,اخبار حوادث

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پنج نفر در 20 روز گذشته در زاینده رود، جان خود را از دست دادند.

منصور شیشه‌فروش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حوادث بیشتر در محدوده شهرستان‌های فلاورجان و لنجان و در بستر رودخانه یا کانال‌های منشعب از آن رخ داده است.

 

وی با بیان اینکه بستر زاینده‌رود، متغیر و دارای عمق‌های متفاوت است، تصریح کرد: با توجه به دَبی آب و جریان گردابی در برخی از نقاط زاینده رود، این رودخانه به هیچ وجه برای شنا کردن ایمن نیست.

 

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر نیروهای مختلف در حال جستجوی پیکر مردی هستند که دیروز در محدوده فلاورجان در زاینده‌رود غرق شد، از مردم خواست تا به هیچ روی برای شنا کردن وارد رودخانه نشوند.

 

بقایای مواد نفتی حاشیه زاینده‌رود پاکسازی شد

شیشه‌فروش همچنین در باره پیشامد تخلیه بقایای نفتی در زاینده‌رود توضیح داد: منطقه بطور کامل پاکسازی شده است و دیگر بوی نامطبوع از مسیر رودخانه استشمام نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه تیم‌های گشت و بازرسی محیط زیست و آب منطقه‌ای در مسیر این رودخانه تقویت می‌شوند، اضافه کرد: نیروی انتظامی با همکاری دستگاه‌های مربوطه در حال پیگیری برای شناسایی خاطیان هستند.

 

ازدیاد پروانه‌ها مشکلی به همراه ندارد

وی همچنین تاکید کرد: ازدیاد پروانه‌ها در استان اصفهان، مشکل خاصی به همراه ندارد و این پدیده بخاطر تغییر فصل رخ داده است.

 

از شامگاه پنجشنبه گذشته بوی نامطبوع از فلاورجان تا شهر اصفهان در مسیر رودخانه زاینده‌رود استشمام می‌شد که این امر باعث تماس‌های مکرر مردم با سامانه‌های ۱۱۵ اورژانس و ۱۲۵ آتش‌نشانی و مدیریت بحران شد.

 

با بررسی توسط تیم‌های گشت و نظارت مشخص شد در مکانی واقع در مرز دُرچه و فلاورجان بقایای نفتی از تانکری در آب رودخانه و خاک منطقه تخلیه شده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------