مرگ 11 نفر بر اثر گرمازدگی در ژاپن



گرمازدگی در ژاپن،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
مسئولان توکیو می‌گویند که در ماه ژوئن امسال (۳۰ روز گذشته)، دستکم ۱۱ نفر به علت گرمازدگی در این شهر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، پایتخت ژاپن امسال (۲۰۲۲) با موج گرمای شدید رو به رو است و این گرما برای ماه ژوئن در این کشور بی‌سابقه بوده است.

 

طبق داده‌های دفتر پزشکی قانونی ژاپن، سن این ۱۱ نفر بین ۴۰ تا ۱۰۰ سال بوده اما بیشتر آنها مسن و سالخورده بوده‌اند. همچنین ۹ نفر از آنها در منزلشان یا در مکان‌های سرپوشیده دیگر از شدت گرما بیهوش شده‌اند.

 

همچنین رسانه‌های آمریکایی از بستری شدن بیش از ۴۵۰۰ نفر به دلیل گرمازدگی و شوک گرما طی هفته گذشته در این کشور خبر دادند.

 

بنابر گزارش شبکه تلویزیون ملی ژاپن (ان اچ کی)، سازمان آتش نشانی توکیو به مردم توصیه می‌کند که از دستگاه‌های تهویه مطبوع استفاده کنند و در طول روز به طور مکرر و پیش از احساس تشنگی مایعات مصرف نمایند.

 

ثبت گرمای بی‌سابقه در فصل معمول بارندگی

هرچند بنابر گزارش اخیر شبکه خبری بی بی سی، شرکت‌های برق ژاپن برای تامین برق کافی جهت سیستم‌های تهویه مطبوع با مشکل مواجه شده‌اند.

 

این مشکل به خصوص در پی بسته شدن نیروگاه‌های هسته‌ای ژاپن به دنبال فاجعه فوکوشیما در یک دهه پیش شدیدتر شده است.

 

افزایش مصرف برق، شرکت‌های تولیدکننده را ناچار کرده است نیروگاه‌های قدیمی را وارد مدار کنند که سوخت به مراتب بیشتری مصرف می‌کنند و این در حالیست که بهای سوخت فسیلی هم به شدت افزایش یافته است.

 

گزارش‌ها حاکیست که این کشور با یک موج بی‌سابقه گرما مواجه است و دمای هوا به بالاترین میزان در ماه ژوئن از زمان شروع ثبت دمای هوا در چند قرن گذشته رسیده است.

 

گرمای هوا در برخی مناطق به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد رسیده و انتظار نمی‌رود تا ابتدای هفته آینده کاهش یابد.

 

در ژاپن معمولا ماه ژوئن تا اواسط جولای فصل بارندگی است اما گزارش‌ها حاکیست که امسال تقریبا در این بازه زمانی بارانی نباریده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------