آخرین اخبار حوادث

Default Image

زلزله ۴.۶ ریشتری کرمان را لرزاند/ آماده باش هلال احمر

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر دقایقی قبل کرمان را لرزاند. رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در گفت و گو با…

کلاهبرداری با فروش خودروهای تصادفی



اخبار حوادث - کلاهبرداری با فروش خودروهای تصادفی

اعضای باند کلاهبرداری، خودروهای تصادفی را به‌عنوان خودروهای صفر می‌فروختند و مبالغ میلیونی به‌جیب می‌زدند. متهمان در جریان تحقیقات تخصصی کارآگاهان بازداشت شدند و به جرم‌شان اعتراف کردند.

به گزارش شرق فردی چندی قبل به دادسرای ناحیه یک تهران رفت و شکایتی را در خصوص کلاهبرداری مطرح کرد. مالباخته پس از معرفی به پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «چندی پیش از طریق آگهی منتشرشده در روزنامه خودرو پژو405 را از دونفر به نام‌های «سینا» و «هرمز» خریدم اما پس از مدت کوتاهی متوجه شدم خودرویی که تحت‌عنوان خودرو بدون‌تصادف و در حد صفر به من فروخته شده در واقع خودرو چپی، تصادفی و بازسازی‌شده است.

 

هنگام معامله اصلا متوجه این موضوع نشده بودم و خودرو به حدی سالم بود که اصلا به‌نظر نمی‌رسید دستکاری‌شده است. وقتی به نشانی‌های درج شده در قولنامه رفتم، متوجه شدم تمامی آدرس‌های فروشندگان خودرو واهی است و شماره تلفن‌های اعلام شده در روزنامه نیز خاموش هستند.»کارآگاهان بعد از اطلاع از این کلاهبرداری تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند و ضمن شناسایی هویت و مخفیگاه متهمان در شهریار باخبرشدند متهمان عضو یک باند هستند و دونفر از آنها به نام‌های «سینا» و «داوود» قصد دارند مجددا به همین شیوه و شگرد با فروش یک دستگاه خودرو پژو405 بازسازی‌شده تحت‌عنوان خودرو صفر کلاهبرداری کنند.

 

ماموران هر دونفر را دستگیر و خودرو را نیز توقیف کردند. در بررسی کارشناسی مشخص شد خودرو توقیف‌شده نیز مانند خودرو فروخته شده به شاکی پرونده، تصادفی است. شخصی که قصد داشت خودرو را بخرد، گفت سینا و داوود قصد داشتند پژو را تحت‌عنوان خودرو سالم و بدون‌رنگ به وی بفروشند.

 

هر دومتهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در اعترافات خود اظهار کردند از حدود یک سال پیش با تشکیل گروهی به سرکردگی دو نفر از دوستان‌شان به نام‌های «هرمز» و «بهنام» ابتدا خودروهای تصادفی و چپی را می‌خریدند و آنها را پس از بازسازی و صافکاری، از طریق انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار به قیمت‌های اصلی و تحت‌عنوان خودروهای صفر به فروش می‌رساندند. در ادامه با شناسایی مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده در شهریار، نیابت قضایی اخذ و «هرمز» و «بهنام» نیز دستگیر شدند.

 

این متهمان نیز اظهارات دو همدست خود در خصوص کلاهبرداری به شیوه فروش خودروهای تصادفی را تایید کردند. هرمز و بهنام در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان گفتند: «بعد از اینکه کارهای مقدماتی را انجام می‌دادیم و مشتری پیدا می‌کردیم دونفر از اعضای گروه در زمان معامله با مشتری دخالت می‌کردند و برای بازارگرمی پیشنهاد می‌دادند خودرو را به قیمت بالاتری بخرند.

 

ما با این شگرد خودروها را به قیمت هشت‌تا10میلیون‌تومان بالاتر از قیمت واقعی به‌فروش می‌رساندیم و برای اینکه ردی از خودمان به‌جا نماند آدرس‌های جعلی در قولنامه می‌نوشتیم.»سرهنگ رحیم فرزام، رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر گفت: «متهمان پرونده به ده‌هافقره فروش خودروهای تصادفی و چپی تحت‌عنوان خودروهای صفر در یک‌سال گذشته اعتراف کرده‌اند و مقام قضایی برای هر چهارمتهم قرار قانونی صادر کرده و پرونده نیز برای ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.»

 

وی افزود: «از تمامی مالباختگان و شکاتی که با این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی جدید پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در اتوبان صدر (مسیر غرب به شرق)- بعد از خیابان شریعتی- خیابان قلندرشمالی- مجتمع صدر مراجعه کنند.»
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------