معمای مرگ پسر 7 ساله با یک «تب»



خانواده پسر ۷ ساله دزفولی از مرگ فرزندشان پس از مراجعه به درمانگاهی در این شهر حین درمان خبر دادند.

محمد پدر این کودک در تشریح ماجرا به ایلنا گفت: روز ۱۵ بهمن فرزندم به علت تب به همراه دایی و مادر خود به درمانگاهی در شهرک مدرس دزفول مراجعه می‌کنند. پزشک معالج برای فرزندم دارو تجویز کرد. در حین تزریق سرم و آمپول‌هایی که در سرم تزریق شد، از دهان فرزندم کف بیرون می‌زند و پزشک به سرعت اقدام به خارج کردن سرم از بدن او می‌کند.

 

وی افزود: هر لحظه حال فرزندم بدتر می‌شود و کادر درمان و پزشک به خانواده من می‌گویند که باید او را به بیمارستان منتقل کنید. در وضعیتی که فرزند من در زمان طلایی به مراقبت ویژه نیاز داشت او را بدون آمبولانس به دست همسرم می‌دهند تا به بیمارستانی ببرند که با مکان حادثه و با توجه به ترافیک موجود فاصله بسیار داشت.

 

خانواده من با وانت بار اقدام به انتقال فرزند بدحالم می‌کنند. در بیمارستان مورد نظر هر چقدر با همان درمانگاه برای دریافت اطلاعات دارویی و مراحل درمانی که منجر به بدحالی فرزندم شده است تماس گرفته می‌شود کسی پاسخ نمی‌دهد. خانواده من در مراجعه دوباره به درمانگاه متوجه می‌شوند که پزشک معالج نیم‌ساعت زودتر از پایان زمان شیفت خود محل کار را ترک کرده و به تماس‌های مکرر پاسخی نمی‌دهد.

 

او می‌گوید: در حال حاضر با توجه به وضعیت روحی خانواده برای فرزندم گواهی موقت دفن صادر شده است. فهم حقیقت ماجرا برای ما بسیار مهم است. ما از مراجع قانونی، نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و پزشکی قانونی درخواست داریم تا کنار خانواده داغدار ما باشند و در رسیدگی به این پرونده کوتاهی نکنند.

 

در همین خصوص و در ادامه بررسی‌های صورت گرفته، علی‌رضا خسروپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول گفت: در جریان موضوع هستیم و با توجه به اتفاق صورت گرفته، باید روال قانونی پرونده طی شود. کارشناسان ما برای بررسی این اتفاق به محل درمانگاه اعزام شده‌اند و بزودی با درنظر گرفتن فیلم دوربین‌های درمانگاه، مستندات مراجعه بیمار، مراحل ثبت، داروهای تجویز شده و تکمیل پرونده و ورود پزشکی قانونی و کالبدشکافی، روند نهایی پرونده مرگ این کودک را دنبال خواهیم کرد.

 

وی افزود: ما منتظر دریافت پاسخ پزشکی قانونی هستیم، کما اینکه خانواده این کودک باید با مراجعه به مراجع قانونی، نظام پزشکی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول مراحل ثبت شکایت خود را انجام دهند تا پرونده با مستندات کامل‌تری پیگیری شود.

 

در همین خصوص، مهرداد کلانتریان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز به ایلنا گفت: کارهای تحقیقاتی اولیه مرگ از بررسی‌های محلی و میدانی در خصوص تکمیل پرونده این کودک انجام شده است و در خصوص بررسی ابعاد و دلایل شکل‌گیری این حادثه جلسه «بررسی علل خطا» برگزار می‌شود که موضوعات مختلفی مانند انتقال بیمار بدحال با وانت بار و سلسله خطاهایی که منجر به این حادثه شد را در بر می‌گیرد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------