کلاهبرداری به بهانه فروش شارژ ارزان‌قیمت



مردی که به بهانه فروش شارژ ارزان‌قیمت از 22 شهروند کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش شرق، زنی 32 ساله روز پنجم دی سال گذشته با طرح شکایتی از دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای تهران به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد: با سایتی شبیه سایت #780* مواجه شدم که شارژ ارزان‌قیمت با تخفیف ویژه تبلیغ می‌کرد. اطلاعات کارت بانکی‌ام را در درگاه معرفی‌شده ثبت کردم، ولی تراکنش ناموفق بود و با گذشت چنددقیقه کل موجودی کارتم به مبلغ 30 میلیون ریال سرقت شد.

 

شاکی ادامه داد: بدون توجه به آدرس سایت طراحی‌شده، به خیال اینکه در سایتی رسمی و معتبر اطلاعات کارت بانکی‌ام را ثبت می‌کنم، برای خرید شارژ اقدام کردم. غافل از اینکه سایت شبیه‌سازی‌شده سایت اصلی بوده و بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبرداران اینترنتی افتادم.

 

بررسی این شکایت در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و تجسس‌های پلیسی در این زمینه آغاز شد. کارآگاهان متوجه شدند تعدادی دیگر از شهروندان به‌ همین شیوه مال‌باخته شده‌اند.

 

درحالی‌که 22 پرونده دیگر به پلیس فتا ارجاع شده بود، تمامی مال‌باختگان در اظهارات مشابهی گفتند برای خرید شارژ با تخفیف اقدام کرده‌اند، ولی مبالغی از حساب بانکی‌شان کسر شده است.

 

کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری‌شده را 51 میلیون ریال برآورد کردند و در ادامه موفق به شناسایی جوانی 28 ساله حوالی بلوار فردوس شدند.

 

متهم با هماهنگی‌های قضائی چند روز پیش در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر شد و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا انتقال یافت.

 

متهم که در مواجهه با مدارک و مستندات موجود چاره‌ای جز اعتراف نداشت، گفت: با درست‌کردن سایتی شبیه سایت خرید شارژ #780* و تبلیغات فریبنده، کاربران فضای مجازی را برای خرید شارژ جذب می‌کردم و با وجوه سرقتی دلار خریداری و اموال سرقتی را از چرخه بانکداری خارج می‌کردم.

 

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران، با اشاره به اینکه متهم به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان تذکر داد: چنانچه قصد خرید اینترنتی شارژ سیم‌کارت‌های تلفن همراه را دارید، حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان سایت اطمینان حاصل کنید و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی به آدرس الکترونیکی درگاه دقت کنید.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------