کلاهبردار ۱۵۰ میلیارد یالی در سقز شناسایی و دستگیر شد



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
فرمانده انتظامی سقز گفت: فردی که با هویت جعلی اقدام به کلاهبرداری بیش از چهار تن خشکبار به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کرده بود توسط پلیس آگاهی این شهرستان شناسایی و دستگیر شد. 

سرهنگ حمید رضایی در گفت و گو با مهر، اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده قضائی با موضوع کلاهبرداری چهار تن و ۱۰۰ کیلوگرم بادام زمینی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ماموران پلیس آگاهی سقز به صورت ویژه رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

 

وی افزود: با کار اطلاعاتی پلیس مشخص شد متهم با هویت جعلی در یکی از نرم افزارهای فضای مجازی اقدام به خرید چهار تن و ۱۰۰ کیلوگرم بادام زمینی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کرده و با پرداخت ۱۰ میلیون ریال پیش پرداخت اعتماد فروشنده را جلب کرده بود.

 

فرمانده انتظامی سقز با اشاره به اجاره یک انبار برای ساعاتی توسط متهم، ادامه داد: متهم به همراه فروشنده خشکبار را در انبار تخلیه و برای تعیین وزن خالص کامیون و مشخص شدن مقدار دقیق بار به محل باسکول مراجعه کردند که متهم در یک لحظه از موقعیت سوء استفاده کرده و از محل متواری می شود.

 

سرهنگ رضایی در ادامه بیان کرد: وقتی که فروشنده به همراه راننده به محل تخلیه بار مراجعه می کنند مشاهده کردند انبار خالی و بار به مکان نامعلومی منتقل شده است.

 

وی با اشاره به تحقیقات ماموران پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری کلاهبردار، یادآور شد: متهم برای رد گم کنی، خشکبار خریداری شده را طی دو مرحله و در دو شهر مختلف با دو دستگاه خودرو و کامیون بارگیری و جابجا کرده است.

 

فرمانده انتظامی سقز گفت: با ادامه تحقیقات مشخص شد متهم چهار تن و ۱۰۰ کیلوگرم خشکبار را درون یک دستگاه کامیونت ایسوزو بارگیری کرده و در حال تردد به یکی از شهر های اطراف است که بلافاصله مشخصات کامیون به تمامی گشت های پلیس اعلام که و دقایقی بعد کامیون شناسایی و متوقف و متهم نیز دستگیر شد.

 

سرهنگ رضایی با اشاره به انتقال متهم به مقر پلیس آگاهی اظهار داشت: متهم در تحقیقات پلیس به کلاهبرداری در خرید چهار تن و ۱۰۰ کیلوگرم بادام زمینی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف و همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

 

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در خرید و فروش با استفاده از نرم افزارهای موجود در فضای مجازی، به نکات ایمنی و توصیه های پلیس توجه کنند و با اعتماد بی جا زمینه کلاهبرداری را برای مجرمان و خلافکاران مهیا نکنند.

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------