کلاهبرداری با رسیدهای جعلی بانک



فردی که با ارائه رسیدهای جعلی 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، به دام افتاد.

 به گزارش شرق، روز 31 فروردین مردی 32ساله که مالک مغازه ساعت‌فروشی است، به پلیس فتای تهران مراجعه کرد و با ارائه شکوائیه از دادسرای ناحیه 31 با موضوع کلاهبرداری، رسیدگی به پرونده و دستگیری متهم را خواستار شد. شاکی توضیح داد فردی با مغازه‌اش تماس گرفته و تقاضای خرید ساعت مچی کرده و دو ساعت مچی سفارش داده است.

 

دو طرف پس از گفت‌و‌گو بر سر قیمت در نهایت روی مبلغ 800 میلیون ریال به توافق رسیدند و قرار شد پس از انتقال وجه به حساب صاحب مغازه، او کالای خریداری‌شده را به نشانی مشتری ارسال کند. فرشنده گفت: خریدار مدعی بود با توجه به ارزش ریالی کالای سفارش‌ داده‌شده در چند مرحله مبلغ 800 میلیون ریال را از طریق ساتنا به کارتم واریز  کرده و فیش‌های واریزی را از طریق شبکه‌های اجتماعی برای من ارسال کرد.

 

خریدار با ارسال فیش‌ها مدعی شد پول 24 ساعت بعد به حسابم واریز خواهد شد. من هم از آنجا که فیش‌های واریزی را دیده بودم، ادعای خریدار را قبول کردم و کالای سفارشی را توسط پیک به نشانی وی فرستادم، ولی پس از 24 ساعت مبلغی واریز نشد و متوجه شدم در دام فردی کلاهبردار افتاده‌ام. با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از مأموران بررسی پرونده را بر عهده گرفتند و در رصدهای اطلاعاتی موفق شدند متهم 28ساله را شناسایی کنند. مأموران فهمیدند متهم سابقه‌دار است و پیش‌تر با همین عناوین مجرمانه دوبار روانه زندان شده.

 

در اثنای تحقیقات پلیسی، 10 فقره پرونده مشابه دیگر نیز به پلیس فتا ارجاع شد. شاکیان نیز در اظهارات مشابهی مدعی بودند، متهم مبالغ کالای سفارش‌شده را از طریق ساتنا واریز کرده و آنها فیش واریزی را مشاهده کرده‌اند. متهم با هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد و پس از انتقال به پلیس فتا به جرائمش اعتراف کرد و گفت کالاهای دریافتی را در سایت‌های اینترنتی خریدوفروش به ارزش پایین‌تر از قیمت واقعی می‌فروخته است.

 

سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، سرپرست پلیس فتای پایتخت، با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری‌شده را درمجموع به مبلغ 10 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، از فروشندگان کالا و خدمات خواست قبل از تحویل کالا به خریداران اینترنتی از واریز مبلغ توسط متقاضی مطمئن شوند و پس از دریافت پیام واریزی از سوی بانک نسبت به ارسال محموله سفارش داده‌شده به نشانی متقاضی  اقدام کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------