اعتراف به سرقت‌ میلیاردی از مغازه‌ها



دو جوان که با دستبرد سریالی به مغازه‌ها 1.5 میلیارد تومان به چنگ آورده بودند، دستگیر شدند. 

به گزارش شرق، چندی پیش یکی از مغازه‌داران منطقه تهرانسر با پلیس تماس گرفت و از سرقت دخل مغازه‌اش خبر داد. او گفت: دو مرد جوان به بهانه خرید وارد مغازه‌ام شدند. یکی از آنها مرا به گوشه‌ای از مغازه کشاند و با پرسیدن سؤال درخصوص قیمت‌ها و کیفیت کالاها حواس مرا از نفر دوم پرت کرد. در این فرصت همدستش خود را به دخل مغازه رساند، از غفلتم استفاده کرد و پول‌های داخل مغازه و گوشی تلفن همراهم را سرقت کرد.

 

به دنبال این شکایت، تحقیقات از سوی مأموران کلانتری ۱۵۰ تهرانسر آغاز شد و در ادامه بررسی‌ها، مأموران با شکایت‌های مشابه از دخل مغازه‌ها و گوشی‌های تلفن همراه مغازه‌داران مواجه شدند. سرقت‌ها از مغازه‌های بزرگ صورت گرفته بود و دو مرد جوان به همان شیوه اولیه از آنها سرقت کرده بودند. مأموران در اقدامات اولیه به سراغ دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت رفتند و تصویر دو سارق جوان را به دست آوردند.

 

با توجه به اینکه احتمال می‌رفت سارقان سابقه‌دار باشند، مأموران کلانتری به سراغ آلبوم متهمان سابقه‌دار رفتند و با بررسی تصاویر، هویت یکی از متهمان شناسایی شد. با شناسایی هویت یکی از متهمان، مأموران راهی مخفیگاه او شدند، اما متهم جوان مخفیگاهش را دو ماه قبل تغییر داده بود. بررسی‌ها برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه مدتی بعد یکی از مال‌باختگان به پلیس مراجعه کرد و مدعی شد گوشی تلفن همراهش که به سرقت رفته بود، از طریق سامانه همیاب ۲۴ ثبت‌نام شده و مشخص شده که سیم‌کارت داخل تلفن همراه مسروقه قرار گرفته و شخصی از تلفن همراه او استفاده می‌کند.

 

سرنخی که مال‌باخته در اختیار تیم تحقیق قرار داد، باعث شد مأموران هویت فردی را که در حال استفاده از تلفن همراه سرقتی بود شناسایی و دستگیر کنند. مرد جوان که تبعه افغانستان است، در تحقیقات بیان کرد گوشی تلفن همراه را از فردی در شهرک استقلال خریداری کرده است. با راهنمایی‌های مرد افغان، فروشنده تلفن همراه شناسایی شد و با هماهنگی‌های قضائی، مأموران کلانتری تهرانسر وارد عمل شدند و شبانه فروشنده تلفن همراه سرقتی را بازداشت کردند. در بازرسی مخفیگاه مرد جوان، سه دستگاه تلفن همراه کشف شد.

 

متهم پس از انتقال به کلانتری به سرقت‌های سریالی با همدستی مرد جوانی به نام ساسان اعتراف کرد. با شناسایی هویت ساسان، مأموران راهی محل شدند و در مخفیگاه او ۴۳ دستگاه گوشی سرقتی را کشف کردند. با بررسی شماره سریال‌های تلفن همراه مشخص شد که ۱۰ دستگاه از آنها سرقتی است.

 

با شناسایی مالکان گوشی‌های سرقتی، از آنها خواسته شد برای شناسایی سارق و تحویل اموالشان به کلانتری بروند‌. با مراجعه مال‌باختگان و مواجهه حضوری، آنها سارقان مغازه‌شان را شناسایی کردند. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد شماره سریال تعدادی از تلفن‌ها که در مخفیگاه ساسان کشف شده، پاک شده است. متهم اصلی پرونده توضیح داد قصد داشته این موبایل‌ها را به اتباع بیگانه بفروشد. سرهنگ محمود مالمیر، رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر، با اعلام این خبر گفت: ارزش اموال مکشوفه حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان است و متهمان به بیش از ۶۰ فقره سرقت به این نحو اعتراف کردند.

 

سرهنگ مالمیر به فروشندگان و به‌خصوص افرادی که پشت دخل مغازه‌ها می‌ایستند، توصیه کرد از قراردادن تلفن همراه پشت میز و پیشخوان جلوگیری کنند، چراکه باعث می‌شود سارقان از غفلت آنها استفاده کرده و گوشی تلفن همراهشان را به سرقت ببرند. رئیس کلانتری تهرانسر همچنین گفت: در صورت مفقودی یا سرقت تلفن همراه، سامانه همیاب ۲۴، یکی از راه‌هایی است که می‌توانند به تلفن همراهشان برسند و از این راه کمک زیادی هم به پلیس می‌کنند. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------