شلیک مرگ به کودک در جشن عروسی



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
خبر تلخ بود و تکان دهنده ، این بار کودکی معصوم قربانی رسمی کهنه و غلط شد . محمد امین رضایی کودکی از اهالی روستای دهشیرخان خنداب آماج ساچمه هایی قرار گرفت که قرار بود موجبات شادی و تفریح عده ای را در مراسم عروسی فراهم آورد .شلیک هوایی در مراسم عروسی و عزا در برخی از نقاط به ویژه غرب کشور تاکنون تعداد زیادی از حاضران در مراسم یا حتی عابران را به کام مرگ کشانده است . 

به گزارش رکنا، یکی از ۱۳ مهمان مجروح که دو هفته گذشته در روستای دهشیرخان خنداب اراک  بر اثر شادی نامتعارف و تیراندازی با اسلحه شکاری در عروسی مجروح شده بودند، کودکی بود که با وجود تلاش پزشکان، متاسفانه دیروز جان خود را از دست داد. در این حادثه محمدامین رضایی کودک معصومی که به همراه ۱۲ مهمان دیگر در عروسی دچار آسیب دیدگی و در بیمارستان بستری شده بود، با وجود تلاش پزشکان، زنده نماند.

 

ساعت آغازین بامداد بیست و نهم تیرماه ۹۹ یکی از میزبانان مجلس عروسی (از بستگان نزدیک داماد) در روستای دهشیرخان خنداب در اقدامی نادرست و برای یک شادی نامتعارف، چند تیر هوایی با اسلحه شکاری شلیک و در شلیک آخر به علت بی احتیاطی به سمت مهمانان تیراندازی کرد.بر اثر این بی احتیاطی تعداد ۱۳ نفر از افراد حاضر در مراسم عروسی به علت اصابت ساچمه‌های پخش شده تیراندازی از نواحی مختلف دچار مصدومیت شدند که بلافاصله برای مداوا به مرکز درمانی انتقال داده شدند و فرد ضارب دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد.

 

جشن هایی که به عزا تبدیل شد

در برخی از مناطق کشورمان بر اساس رسمی قدیمی پدر و بستگان داماد  هنگام ورود داماد به مراسم عروسی، شادی خود را با شلیک هوایی یا تیراندازی ابراز می کنند . شلیک هایی گاه مرگبار که می تواند در چشم برهم زدنی عروسی را به عزا تبدیل کند . نمونه این جشن های عزاشده را می توان در پرونده های چند سال گذشته پلیس مشاهده کرد . آن جا که زهرا کوچولو در نوروز 94  و پس از شلیک هوایی در عروسی چند کوچه آن طرف تر از محل سکونت شان  دچار ضایعه مغزی شد و هوشیاری خود را از دست داد و یک سمت بدن وی بی‌حس شد یا داماد پلدختری که با کلاشینکف موتورسواران دعوت شده به عروسی اش را به رگبار بست  و پیرمرد خرم آبادی که سال 96 به دلیل تیری که از اسلحه او به سر دختر 5 ساله خورد راهی زندان شد . البته این موارد تنها چند نمونه از صدها نمونه ای است که استفاده از سلاح که شاید در گذشته به دلیل مهارت تیراندازان و برای اهداف خاص از جمله دفاع از سرزمین ، ارزش های دینی و انسانی ، ناموس و مال بوده، جان انسان هایی را گرفته و خانواده هایی را داغدار کرده است .

 

هشدار پلیس درباره تیراندازی در مراسم عزا و عروسی

 در همین حال رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با اشاره به رسم و رسوم تیراندازی در مراسم عزا و عروسی در برخی نقاط کشورمان، اظهارکرد: موارد متعددی وجود دارد که افراد به دلیل سهل انگاری، غفلت و ضعف مهارت های لازم در حمل، نگهداری و استفاده صحیح از اسلحه گرم، قتل ناخواسته نزدیکان و افرادی را که در آن مراسم حضور دارند، رقم زده اند. به گزارش ایسنا سرهنگ شهاب امینی با بیان این که تخطی از قوانین و مقررات مربوط به حمل، نگهداری و استفاده از سلاح‌های گرم جرم محسوب می شود، تصریح کرد: البته پلیس علاوه بر نگاه پیشگیرانه، تاکید ویژه ای بر فرهنگ سازی، آموزش و همکاری دیگر نهادها و دستگاه های مسئول دارد و بر این باور است که می توان دیگر رسوم پسندیده اقوام ایرانی را جایگزین رسم تیراندازی در مراسم عزا و عروسی کرد.   

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------