کلاهبرداری با فروش خودروهای اجاره‌ای



فردی که با فروش خودروهای اجاره‌ای پنج میلیارد ریال از مال‌باختگان کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

 به گزارش شرق؛ اوایل خردادماه پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری و فروش مال غیر از سوی بازپرسی دادسرای ناحیه 10 تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع داده شد. محتویات پرونده حاکی از آن بود که شاکی از طریق آگهی فروش خودرو در فضای مجازی برای خرید یک دستگاه خودروی پراید اقدام و پس از قرار ملاقات و توافق بر سر قیمت، خودرو را به مبلغ 700 میلیون ریال خرید و تحویل گرفت اما پس از تحویل خودرو متوجه شد فروشنده که خود را حمیدرضا معرفی می‌کرد، مالک خودرو نبوده و خودرو اجاره‌ای بوده است.

 

کارآگاهان در گام اول تحقیقات متوجه شدند چند مورد کلاهبرداری مشابه از سوی شکات دیگر نیز اعلام شده است. پس از بررسی اطلاعات به‌دست‌آمده از شکات و تحقیقات میدانی مشخص شد تمامی کلاهبرداری‌ها توسط حمیدرضا انجام شده و شیوه انجام جرم این‌گونه بوده که متهم با اجاره خودروهای ایرانی از نمایشگاه‌های خودرو با حیله و ترفند و پس از جلب اعتماد شاکیان، خودروها را به آنها فروخته است.

 

کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پس از بررسی فضای مجازی متوجه شدند حمیدرضا آگهی مشابه دیگری را در فضای مجازی درج کرده که با هماهنگی قضائی اکیپی از کارآگاهان به محل اعلامی از سوی متهم مراجعه و متهم را که با خودروی پژو 207 در محل بود، مشاهده کردند. متهم به‌محض مشاهده پلیس با خودرو به قصد زیرگرفتن مأموران به سمت آنها حمله‌ور و از محل متواری شد که بلافاصله کارآگاهان به تعقیب او پرداختند و پس از طی مسافتی در نهایت در بلوار کشاورز با شلیک تیر هوایی خودرو را متوقف و متهم را دستگیر کردند.

 

متهم در تحقیقات اولیه منکر کلاهبرداری از مال‌باختگان شد ولی در نهایت پس از مواجهه حضوری با شاکیان لب به اعتراف گشود و به بیش از 10 فقره کلاهبرداری با این شیوه اقرار و اعلام کرد پس از اجاره خودرو، آنها را با انتشار آگهی در سایت دیوار به شاکیان فروخته است. سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، با اشاره به اینکه کارشناسان مبلغ کلاهبرداری از مال‌باختگان را پنج میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، گفت: با اعتراف صریح حمیدرضا نتیجه تحقیقات انجام‌شده به مرجع قضائی اطلاع داده شد و متهم با قرار بازداشت موقت برای کشف زوایای پنهان پرونده و شناسایی سایر مال‌باختگان در اختیار پلیس آگاهی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------