کلاهبرداری با ترفند دوست‌یابی در تلگرام



مجرم سایبری که با ایجاد اکانت‌های جعلی در شبکه اجتماعی تلگرام به بهانه دوست‌‌یابی اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌‌کرد، دستگیر شد و در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد.

در پی شکایت فردی به پلیس فتای مرکز استان سمنان مبنی بر کلاهبرداری در شبکه اجتماعی تلگرام، پرونده مقدماتی با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد.

 

با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با اقدامات تخصصی مشخص شد متهم با استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام با ایجاد پروفایلی جعلی و وعده دوست‌یابی برای کاربران اقدام به دریافت وجه از آنان کرده و بعد از آن دیگر پاسخ‌گو نبوده است.

 

کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی و تحلیل مستندات جمع‌آوری‌شده در نهایت در یک اقدام پلیسی با هماهنگی مقام قضائی این مجرم سایبری را دستگیر کردند. متهم دستگیرشده با توجه به شواهد و مدارک موجود ضمن اعتراف به جرم خود عنوان کرد در شبکه اجتماعی تلگرام با ایجاد دو اکانت با هویت‌های متفاوت در گروه‌های چت فعالیت داشته و با وعده دوست‌یابی، اقدام به اخذ وجه و کلاهبرداری از کاربران می‌‌کرده ‌است.

سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتای استان سمنان انگیزه متهم را کسب منافع مالی بیان کرد و افزود: متأسفانه با بررسی تلفن همراه این متهم سایبری مشخص شد این مجرم سایبری برخی از تصاویر خصوصی و شخصی کاربران را نیز دریافت کرده است.

 

سرهنگ صادقی با اشاره به جعلی و سرقتی‌بودن بسیاری از اسامی و تصاویر موجود در شبکه‌های اجتماعی به شهروندان هشدار داد: به‌هیچ‌عنوان به درخواست‌های کاربران ناشناس پاسخ مثبت ندهید و برای کاربران ناشناس درخواست دوستی نفرستید و به منظور حفظ حریم خصوصی به افرادی که شناختی نسبت به آنان نداشته، اعتماد نکنید و اطلاعات شخصی خود از قبیل عکس‌های شخصی یا خانوادگی خود را ارسال نکنید. این مقام مسئول تصریح کرد: پلیس فتا برای سالم‌سازی فضای مجازی با رصد پیوسته با هر نوع تخلفی به‌شدت برخورد می‌کند تا زمینه فعالیت مجرمان از بین برود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------