دستگیری اعضای باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی



اعضای یک باند که با کپی‌کردن کارت‌های بانکی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، در عملیات‌های جداگانه شناسایی و دستگیر شدند. 

فردی چندی‌ پیش با مراجعه به پلیس فتای استان مرکزی از برداشت غیرمجاز 17 میلیون تومان در چند نوبت از حساب بانکی‌اش خبر داد و شکایتی را در این زمینه ارائه کرد. پس از آن بررسی تخصصی موضوع از سوی کارشناسان پلیس فتا آغاز و مشخص شد مال‌باخته چند روز قبل در خریدی که از یک دست‌فروش انجام داده، از کارت بانکی خود استفاده کرده و همان‌ زمان از کارت بانکی‌اش کپی‌برداری شده است.

 

در مراحل رسیدگی به این پرونده و در بررسی‌های کارشناسی پلیس، اعضای یک باند چهارنفره که در تهران فعالیت داشتند، شناسایی و در دو عملیات جداگانه دستگیر شدند. در بازجویی‌های انجام‌شده از اعضای این باند مشخص شد این افراد در پوشش فروشندگان دوره‌گرد و با نصب دستگاه اسکیمر روی دستگاه کارتخوان اقدام به کپی اطلاعات بانکی خریداران کرده و پس از شبیه‌سازی و صدور کارت بانکی مغناطیسی جدید، از دستگاه‌های خودپرداز پول برداشت یا از فروشگاه‌ها خرید می‌کردند. سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتای استان مرکزی با بیان اینکه امروزه بسیاری از شگردهای مجرمانه در فضای مجازی در قالب کلاهبرداری و سوءاستفاده مالی است، به کاربران هشدار داد: تنها یک ‌بار کشیدن کارت بانکی روی دستگاه کارتخوانی که به اسکیمر متصل است، کافی است تا اطلاعات کارت بانکی فرد کپی شده و حساب قربانی مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

 

او تأکید کرد: شهروندان باید همیشه توجه داشته باشند که از فروشگاه‌های معتبر خرید کرده و بعد از کشیدن کارت در دستگاه‌های کارتخوان، رمز الزاما توسط خود مشتری وارد شود. رئیس پلیس فتای استان مرکزی همچنین گفت: کاربران از انجام خرید از فروشگاه‌های غیرمجاز جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند و در‌صورتی‌که با چنین مواردی برخورد کردند، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

 

شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------