کلاه گیسی که قاتل را لو داد/ تعجب کردم که چرا از کلاه‌گیس استفاده کرده



 پاییز سال 97 گزارش تیراندازی در یکی از خیابان‌های شهرری به پلیس اعلام شد. به‌دنبال اعلام این خبر، مأموران بلافاصله راهی محل شده و در بررسی‌های اولیه مشخص شد مرد جوانی به نام بهروز با شلیک گلوله به قتل رسیده است.

 

با مرگ بهروز، تحقیقات برای شناسایی و رازگشایی از این تیراندازی مرگبار ادامه یافت.

 

قاچاق مواد مخدر

بررسی‌ها نشان می‌داد که بهروز در کار خرید و فروش مواد مخدر بوده است و با تحقیقات میدانی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه، هویت عامل جنایت به نام خشایار نیز شناسایی شد. اما متهم پس از این جنایت متواری شده بود. تحقیقات برای یافتن قاتل مسلح ادامه داشت اما هیچ رد و سرنخی از او بدست نیامد؛ تا اینکه چندی قبل اتفاق عجیبی رخ داد.

 

تغییر چهره

چند روز قبل مرد جوانی با پلیس یکی از شهرستان‌های غربی کشور تماس گرفت و از مخفیگاه خشایار خبر داد. او گفت: من از اقوام بهروز هستم و خشایار هم ولایتی ما محسوب می‌شود. مدتی قبل من به عنوان کارگر در ساختمانی نیمه ساز مشغول به کار شدم. تازگی‌ها یک کارگر در ساختمان ما استخدام شده که خودش را امین معرفی کرده بود اما چهره‌اش برایم خیلی آشنا بود.

 

با این حال هر چه فکر می‌کردم او را کجا دیده‌ام یادم نمی‌آمد. تا اینکه دیروز سر موضوعی با هم درگیر شدیم. او باید مقداری مصالح با خودش می‌برد اما گفت کار من نیست و سر همین موضوع دعوای ما بالا گرفت. در همین حین ناگهان کلاه‌گیس امین به زمین افتاد. با اینکه خودش مو داشت تعجب کردم که چرا از کلاه‌گیس استفاده کرده است. آن شب تا صبح فکر کردم که این مرد را کجا دیده‌ام تا اینکه بالاخره او را شناختم. این مرد همان خشایار است که بهروز را کشته بود.

 

نیابت قضایی

با اطلاعاتی که مرد جوان در اختیار تیم تحقیق قرار داد، مأموران پلیس شهرستان مورد نظر به استعلام پرداختند. مشخصات خشایار به عنوان قاتل فراری در سیستم ثبت شده بود و گزارش شناسایی مخفیگاه متهم جوان به کارآگاهان پلیس پایتخت اعلام شد.

 

بدین‌ترتیب تیم جنایی با هماهنگی‌های قضایی راهی شهرستانی که مخفیگاه خشایار بود شده و مرد جوان را دستگیر کردند. خشایار برای تحقیقات به تهران منتقل شد و به جنایتی که دو سال قبل مرتکب شده بود اعتراف کرد. خشایار در تحقیقات گفت: چند سال قبل برای کار به تهران آمدم اما آنطور که فکر می‌کردم نه کار بود و نه درآمد خوبی داشتم.

 

تا اینکه یکی از دوستانم پیشنهاد داد قاچاق مواد مخدر انجام دهم. من هم کم‌کم وارد کار خلاف شدم و تریاک از شهرستان می‌آوردم و در تهران می‌فروختم. یکی از خریداران مواد مخدرم، بهروز بود. برای او چندین بار مواد مخدر آورده بودم اما بار آخر پولم را نداد. تا اینکه با او قرار گذاشتم، بهروز با خودش اسلحه آورده بود و به سمت من شلیک کرد. من زخمی شدم و بعد برای دفاع از خود به سمت او شلیک کردم که کشته شد.

 

در تحقیقات از مخفیگاه متهم، اسلحه او نیز کشف شد. مرد جوان روانه اداره آگاهی شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 

ایران  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------