نقشه 2 دوست برای دستبرد 150 میلیون تومانی



دو دوست با طراحی نقشه‌ای به خانه مردی دستبرد زدند و معادل 150 میلیون تومان سرقت کردند. یکی از این متهمان دستگیر شده و نفر دوم تحت تعقیب است. 

‌ به گزارش شرق، چهاردهم مهر پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری 123 نیاوران تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع داده شد و در اختیار تیمی از کارآگاهان مبارزه با سرقت منزل قرار گرفت.

 

شاکی در تحقیقات پلیسی توضیح داد: ساعت 14:30 روز 31 شهریور از منزل خود واقع در خیابان نیاوران خارج شدم و در ساعت 18 به منزلم بازگشتم؛ اما متوجه به‌هم‌ریختگی وسایل و سرقت تعدادی از اموال منزل از قبیل دو دستگاه دریل، دو دستگاه لپ‌تاپ، یک دستگاه تبلت، یک هلی‌شات و یک قاب ساعت در مجموع به ارزش تقریبی یک‌میلیارد‌و 500 میلیون ریال شدم و در این ارتباط به شخصی به اسم فریدون مظنون هستم. شاکی علت معرفی فریدون به‌عنوان مظنون را به کارآگاهان این‌گونه شرح داد: فریدون از دوستانم است که روز سرقت با اصرار او برای تفریح و پرسه‌زنی در شهر همراه وی رفتم و احتمالا در غیاب من، همدستان او فرصت را مناسب دیده و مرتکب سرقت شده‌اند.

 

کارآگاهان در گام اول تحقیقات، با هماهنگی‌های قضائی، فریدون را احضار کردند، ولی این مرد پس از حضور در پلیس آگاهی منکر اطلاع از سرقت شد و اظهار کرد نقشی در سرقت نداشته است. این مظنون پس از اعزام به دادسرا به‌دلیل نبود مدارک و ادله کافی علیه‌اش، بلاقید آزاد شد. شاکی یک ماه و نیم بعد دوباره به پایگاه یکم پلیس آگاهی مراجعه کرد و این‌بار گفت: قصد خرید ابزار از سایت دیوار را داشتم که متوجه شدم یکی از ابزارهای به‌سرقت‌رفته از منزل من که دریل شارژی است، توسط شخصی به قیمت 160 میلیون ریال در فضای مجازی آگهی شده است. من شک ندارم این دریل متعلق به من است.

 

کارآگاهان بعد از اینکه این سرنخ به ‌دست آمد، با هماهنگی‌های قضائی شخص آگهی‌دهنده را که نامش مهران بود، بازداشت کردند. مهران در بازجویی‌ها گفت: دو مرد به نام‌های کمیل و فریدون با دردست‌داشتن فاکتوری به نام خود، دریل را به قیمت روز به صاحب مغازه‌ای که من در آن کارگر هستم فروختند. ما از ماجرای مسروقه‌بودن دریل اطلاع نداشتیم و بعد از خریدن این دستگاه با هماهنگی صاحب مغازه آن را برای فروش در سایت دیوار آگهی کردم.

 

در رصد‌های اطلاعاتی تصویر یکی از فروشندگان دریل به نام فریدون از آرشیو عکس‌های متهمان حرفه‌ای استخراج شد و به رؤیت مهران رسید که او هویت این فرد را تأیید کرد. سپس با هماهنگی‌های قضائی، فریدون دستگیر شد و در بازجویی‌های پلسی به ساختن فاکتور جعلی با همکاری یکی از دوستانش و فروش آن به مهران اعتراف کرد. فریدون درباره نحوه انجام سرقت به کارآگاهان گفت: از وضعیت مالی خوب شاکی مطلع بودم و به علت نیاز مالی تصمیم به سرقت از او گرفتم و پس از طرح نقشه‌ای با کمک یکی از دوستانم به نام کمیل، سرقت از منزل او را اجرا کردیم.

 

سرهنگ کارآگاه سیدعلی شریفی، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی، با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح فریدون به جرمش، متهم با دستور قضائی برای شناسایی همدستش در اختیار دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه قرار دارد و تحقیقات پلیس برای کشف زوایای پنهان پرونده همچنان ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------