تعقیب‌وگریز پرمخاطره برای دستگیری زورگیران مسافرکش‌نما



دو مرد که با عنوان مسافرکش از شهروندان زورگیری می‌کردند، بعد از تعقیب‌وگریزی پرمخاطره سرانجام دستگیر شدند.  

به گزارش شرق؛ کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی تهران ساعت یک بامداد روز 21 دی‌ حین انجام مأموریت در محدوده خیابان ستارخان به راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی پ‍ژو 405 مظنون شدند. با استعلام شماره پلاک خودرو مشخص شد خودرو سرقتی است و افرادی تحت پوشش مسافر آن را از راننده‌اش در استان قم دزدیده‌اند. کارآگاهان با هماهنگی مرکز پیام به راننده خودروی پژو 405 دستور توقف دادند، ولی راننده خودرو پس از شنیدن دستور ایست با افزایش سرعت و حرکات مخاطره‌آمیز به سمت بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری جنوب گریخت. راننده خودروی مسروقه حین فرار برای مسدود‌کردن بزرگراه به یک تاکسی کوبید. در این هنگام افسر اکیپ برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر چند تیر هوایی شلیک کرد. راننده کماکان بدون توجه به هشدارهای پلیسی به فرار ادامه داد و وارد بزرگراه تهران-کرج شد. او با حرکات مارپیچ و خطرناک در بین خودروها باعث رعب و وحشت رانندگان شد. افسر اکیپ گشت انتظامی این‌بار لاستیک عقب خودروی متهمان را هدف گلوله قرار داد.

 

راننده پس از طی مسافتی مجددا خلاف جهت وارد بزرگراه تهران–کرج شد اما این بار به علت ترافیک ایجادشده در بزرگراه متوقف شد. سپس راننده و سرنشین خودرو به‌صورت پیاده به فرار ادامه دادند اما در نهایت با تلاش اعضای اکیپ پس از طی‌کردن مسافتی هر دو متهم در پارک چیتگر دستگیر شدند. در بازرسی از داخل خودرو 930 گرم تریاک، 60 گرم حشیش، 102 گرم شیره تریاک، 101 گرم سوخته تریاک و نیز یک دستگاه کارت‌خوان سیار بانکی کشف شد و متهمان به قصد خود مبنی بر خرده‌فروشی مواد مخدر در شهر تهران اعتراف کردند.

 

متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌ها اظهار کردند: با خودروی سرقتی در استان قم مسافرکشی می‌کردیم و هر بار پس از طی مسافتی در مکان‌های خلوت با تهدید سلاح سرد از مسافران زورگیری انجام می‌دادیم و پس از پیاده‌کردن آنها به‌سرعت از محل می‌گریختیم. سرهنگ کارآگاه کرم یوسفوند، رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران، با تأیید این خبر گفت: متهمان برای تکمیل تحقیقات پلیسی و تحمل کیفر جرائم ارتکابی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار خواهند گرفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------