۳۲ کشته و زخمی در حادثه خروج قطار از خط در پاکستان



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
بر اثر خارج شدن قطار از خط در جنوب پاکستان، دو نفر کشته شد و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند. 

به گزارش صدا و سیما خروج قطار مسافربری از ریل در جنوب پاکستان دست کم ۳۲ کشته و زخمی برجای گذاشت.

 

قطار مسافربری "کراچی اکسپرس" سحرگاه روز یکشنبه در منطقه "روهری" از نواحی ایالت سند پاکستان دچار حادثه شد. در این حادثه ۹ واگن قطار از ریل خارج شدند که طی آن ۲ شهروند پاکستانی کشته و بیش از ۳۰ مسافر دیگر زخمی شدند. رسانه‌های پاکستانی با اعلام اینکه وضعیت ۱۵ نفر از مصدومین بحرانی است افزودند: احتمال افزایش قربانیان وجود دارد.

این سومین حادثه بزرگ قطار‌های مسافربری پاکستان در ۲ سال گذشته است؛ در حادثه تصادف قطار و اتوبوس در فوریه سال ۲۰۲۰ دست کم ۲۵ نفر کشته شدند، همچنین در اکتبر سال ۲۰۱۹ نیز آتش سوزی در یک قطار مسافربری پاکستانی بیش از ۷۳ کشته بر جای گذاشته بود.

 

کامران لشری (Kamran Lashari) مسئول راه آهن گفت این حادثه در ایالت سند در جنوب پاکستان روی داد و باعث تعلیق موقت رفت و آمد قطار‌ها در هر دو جهت شد. علت خارج شدن قطار از خط هنوز مشخص نشده است. حوادث قطار در پاکستان شایع هستند. دولت‌های پی در پی در این کشور توجه کمی به بهبود سامانه ضعیف علامت دهی و ریل‌های قدیمی داشته اند. لشری گفت هشت واگن این قطار ۱۸ واگنه که از کراچی عازم شهر لاهور در شرق پاکستان بود، از ریل خارج شد و شش واگن به داخل گودالی کم عمق افتاد.محمد ارشد مسئول عملیات امداد گفت تاریکی و مکان دورافتاده حادثه، تلاش‌های امدادرسانی را مختل کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------