سوددهی ارزهای دیجیتال با ضرر میلیاردی گره خورد



رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری فردی که به بهانه فعالیت در ارز های دیجیتال از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. 

به گزارش ایران انلاین سرهنگ "داود معظمی گودرزی" اظهار کرد: چندی پیش یکی از کاربران فضای مجازی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد با فردی که مدعی بود مهارت کافی در فعالیت ارزی دیجیتال دارد در فضای مجازی آشنا شده ام و مبلغ  ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به حساب وی واریز کرده ام ولی دیگر این فرد پاسخگوی تماس های تلفنی من نمی باشد.

 

وی عنوان کرد: کارآگاهان هویت واقعی وی را شناسایی و مخفیگاه این فرد را در محله های شرقی  تهران شناسایی کردند و پس از هماهنگی های قضائی، وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به ۱۰ فقره کلاهبرداری با همین ترفند اعتراف و اذعان داشت ، به بهانه سود دهی بیشتر ارزهای دیجیتال کلاهبرداری می کرده است.

 

این مقام سایبری با اشاره به اینکه  کارشناسان ارزش ریال اموال کلاهبرداری شده را ۱۰ میلیارد ریال محاسبه کرده اند افزود: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این مهم جز بااحساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

 

سرهنگ گودرزی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی  www.cyberpolice.ir  اعلام کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------