سرقت اسکیمری از 100 خریدار میوه



  اعضای باندی که به‌ وسیله دستگاه اسکیمر به بهانه فروش میوه در بازار روزهای کرج اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی بیش از صد نفر از شهروندان کرده بودند، دستگیر شدند. در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی‌ بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب آنان، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت. پس از ثبت اظهارات شکات، پرونده ابتدایی تشکیل و مشخص شد بیش از شش میلیارد ریال از طریق اسکیمر از حساب این افراد به‌ صورت غیرمجاز برداشت شده است.

 

کارشناسان پلیس در ادامه با بررسی‌های دقیق‌تر متوجه شدند متهمان در پوشش میوه‌فروش در بازار روزهای سطح استان البرز و همچنین جاده‌های بین‌شهری و پرتردد اطراف استان تهران با وانت‌بار اقدام به فروش موز با قیمت بسیار ارزان به مشتریان کرده و با این ترفند خریداران را اغوا و با دریافت کارت بانکی آنان به ‌طرز ماهرانه‌ای کارت‌ها را کپی و درنهایت با وجه مال‌باختگان اقدام به خرید اجناس از سوپرمارکت‌ها می‌کردند. پس از بررسی‌های تخصصی مهندسان سایبری پلیس فتای البرز متهمان که دو نفر بودند شناسایی شدند و هویت آنها برای پلیس محرز شد. هر دو مجرم پس از تشریفات قضائی در ورامین دستگیر و در بازرسی از محل اختفای آنها سه دستگاه اسکیمر، یک دستگاه لپ‌تاپ و یک عدد فلش که اطلاعات بانکی مربوط به 116 کارت مختلف در آنها موجود بود کشف شد.

 

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز از معرفی متهمان به همراه پرونده به دادسرا برای تکمیل مراحل قانونی خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: تا حد امکان خریدهای خود را از فروشگاه‌های معتبر و ثابت انجام دهند و با انگیزه خرید با قیمت پایین‌تر و ارزان‌تر از دست‌فروش‌های سیار به‌هیچ‌وجه خرید نکنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند، همچنین درهنگام پرداخت با کارتخوان، ابتدا بررسی کنید که هیچ‌گونه دستکاری از سوی مجرمان روی دستگاه صورت نگرفته باشد و حتما خودتان کارت کشیده و رمز را وارد و رسید آن را دریافت کنید.

 

شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------