آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

دسیسه‌های خانوادگی برای کلاهبرداری



دو مرد که در ماجراهای جداگانه با همدستی پسر و عروس خود نقشه‌های کلاهبرداری را طراحی و اجرا کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

 

در اولین پرونده سرهنگ کارآگاه سعید دالوند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری پدر و پسری که با استفاده از رسیدساز جعلی از فروشندگان فضای مجازی کلاهبرداری می‌کردند خبر داد و گفت: متهمان به 15 فقره کلاهبرداری معترف شدند.

 

هشتم شهریورماه پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری در پایگاه یکم پلیس آگاهی تشکیل شد که مربوط به خرید کالا از طریق آگهی در فضای مجازی بود. خریدار با ارسال پیامک واریز جعلی دست به این کلاهبرداری زده بود. شاکی توضیح داد: برای فروش یک دستگاه پی‌اس5 در فضای مجازی آگهی کرده بودم. فردی تماس گرفت و گفت دستگاه را می‌خواهد و پدرش را برای تحویل‌گرفتن آن می‌فرستد.

 

او رسید واریز وجه به مبلغ 210 میلیون ریال را از طریق شبکه اجتماعی واتس‌اپ به تلفن همراهم ارسال کرد و من هم دستگاه را به پدر او تحویل دادم اما مدتی بعد متوجه شدم رسید دریافتی جعلی است و مبلغی به حسابم واریز نشده است. کارآگاهان با اقدامات فنی موفق شدند هویت خریدار کالا و مخفیگاه او را در محدوده نیاوران شناسایی کنند. پس از هماهنگی‌های قضائی متهم دستگیر شد و در پی‌جویی‌های انتظامی به 15 فقره کلاهبرداری به همین شیوه با همکاری پدرش اعتراف کرد. در ادامه پدر او نیز دستگیر شد.

 

سرهنگ دالوند گفت: هر دو متهم با دستور قضائی برای تکمیل تحقیقات و کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند. در پرونده دوم مردی با همدستی عروس‌ خود به اسم رادیو گفت‌وگو از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد. یکی از شهروندان با ارائه شکایتی به پلیس فتای غرب استان تهران توضیح داد: شخصی ناشناس با من تماس گرفت و گفت شما در قرعه‌کشی رادیو گفت‌وگو برنده کمک‌هزینه عتبات عالیات شده‌اید.

 

آن‌ فرد سپس با ترفند و فریب من را به پای دستگاه خودپرداز کشاند و با فعال‌کردن رمز دوم حساب بانکی من، موجودی حساب را خالی کرد. کارآگاهان بعد از دریافت این شکایت به تحقیق پرداختند. با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت‌گرفته مشخص شد متهم با همکاری عروسش علاوه بر این شاکی، اقدام به سرقت از 70 نفر با همین روش و شگرد کرده و همچنان تعداد شکات در حال افزایش است. متهمان که برای رسیدن به اهداف خود از ناآگاهی طعمه‌هایشان استفاده می‌کردند، در نهایت با تحقیقات گسترده پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.

 

این عروس و پدرشوهر وقتی تحت بازجویی قرار گرفتند، در ابتدا منکر اتهام‌شان شدند و گفتند بی‌گناه هستند اما پس از روبه‌روشدن با مستندات جرم، چاره‌ای جز اعتراف نیافتند و در اظهارات خود ابراز ندامت و پشیمانی کردند. در نهایت پرونده به همراه متهمان تحویل مراجع قضائی شد. سرهنگ سید‌نظام موسوی رئیس پلیس فتای غرب استان تهران دراین‌باره به مردم هشدار داد: در صورت برنده‌شدن در قرعه‌کشی‌ها و همچنین واریز وجه به‌ حساب، تنها کافی است شماره کارت یا شماره‌ حساب خود را در اختیار فرد واریزکننده قرار دهید و نیازی به اعلام سایر اطلاعات کارت بانکی از قبیل رمز عبور، تاریخ انقضا و cvv2 نیست.

 

شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------