هم دستی زن و شوهری برای کلاهبرداری در پوشش برنده‌شدن در مسابقه رادیویی



رییس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زن و شوهری که با ترفند برنده شدن در مسابقه رادیویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ مدتی قبل شهروندی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که زنی پس از تماس با او خود را مجری یک برنامه رادیویی معرفی کرده و مدعی شده که این زن برنده یک مسابقه رادیویی شده است. 

 

وی با اشاره به اظهارات شاکی ادامه داد:‌ این زن فضای محیطی را به گونه‌ای ایجاد کرده بود که مالباخته تصور کرده که واقعا از یک استودیوی ضبط رادیویی با او تماس گرفته شده است. از طرفی دیگر نیز با توجه به اینکه فردی که خود را مجری معرفی کرده بود، صدای خوبی هم داشته، شاکی فریب آنان را خورده است. در همین راستا نیز از مالبخاته خواسته شده تا برای دریافت جایزه‌اش سریعا به نزدیکترین دستگاه خودپرداز رفته و پس از وارد کردن کارت عابر بانک به دستگاه کدهای مختلفی را که مجرم از پشت تلفن به او اعلام کرده بود، وارد دستگاه کند. 

 

معظمی گودرزی ادامه داد:‌ با وارد کردن این کدها ناگهان شاکی متوجه خالی شدن حسابش شده و پس از آن نیز دیگر پاسخی به تماس‌های او داده نشده و از این رو برای شکایت به پلیس فتا مراجعه کرده است.

 

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه رسیدگی به موضوع بلافاصله در دستورکار ماموران قرار گرفت، اظهارکرد:‌ ماموران با انجام اقدامات تخصصی و فنی موفق به شناسایی این افراد شده و محل اختفای آنان را شناسایی کردند. در همین راستا نیز مجوز قضایی دریافت شده و ماموران دو متهم را که یک زن و یک مرد بودند در مخفیگاهشان واقع در جنوب تهران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

 

وی با اشاره به حضور متهمان در مقر پلیس و انجام بازجویی از آنان اظهارکرد:‌ در تحقیقات انجام شده مشخص شد که دو متهم زن و شوهر بوده و با همکاری یکدیگر تصمیم به چنین اقدامی گرفته‌ و با ترفند برنده شدن در مسابقه اقدام به خالی کردن حساب شهروندان کرده‌ند.

 

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه متهم به همراه پرونده تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد، اظهارکرد:‌ تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

 

معظمی گودرزی به شهروندان هشدار داد که به هیچ عنوان فریب چنین تماس‌ها و وعده‌هایی را نخورده و مطمئن باشند که هیچ یک از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برای اعلام برنده شدن در مسابقه چنین کاری انجام نداده و چنین تماس‌هایی قطعا کلاهبرداری است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------