پایان جیب بری‌های خواهران دوقلو



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
خواهران دوقلوی افغان و برادرشان که دست به جیب‌بری در شمال تهران می‌زدند با هوشیاری آخرین طعمه‌شان به دام افتادند. 

به گزارش همشهری، از مدتی قبل شکایت‌های متعددی در کلانتری 101تجریش مطرح شد که از جیب‌بری‌های سریالی در محوطه امامزاده صالح(ع) و اطراف آن حکایت داشت. بیشتر شاکیان زنانی بودند که برای زیارت راهی امامزاده شده بودند، اما در آنجا به دام جیب‌بران حرفه‌ای افتاده بودند. هر چند برخی از شاکیان زمانی متوجه سرقت شده بودند که اثری از دزدان نبود و اصلا نمی‌دانستند که چطور محتویات جیب یا کیف‌شان دزدیده شده، اما برخی از آنها حدس می‌زدند که سرقت توسط 2دختر جوان صورت گرفته است. یکی از آنها به مأموران گفت: در محوطه امامزاده و جایی بودم که نسبتا شلوغ شد.

 

همان لحظه متوجه دختر جوانی شدم که به من نزدیک شده و مرا هول می‌دهد. چون شلوغ بود، شک نکردم، اما بعد از دقایقی وقتی کیفم را باز کردم از تلفن همراهم خبری نبود. هر چه گشتم اثری از آن پیدا نکردم و وقتی با تلفن همراه یکی از رهگذران با آن تماس گرفتم، خاموش بود و آنجا بود که فهمیدم گوشی‌‌ام سرقت شده و شک ندارم که سرقت از سوی همان دختر جوانی صورت گرفته که به من نزدیک شده بود.

 

با افزایش شکایت‌ها، تحقیقات مأموران برای شناسایی و دستگیری سارقان جیب‌بر به‌طور ویژه ادامه پیدا کرد تا اینکه چند روز پیش، تیمی از مأموران هنگام گشتزنی متوجه زنی شدند که با 2دختر جوان درگیر شده بود. چهره و مشخصات هر دو دختر جوان شبیه همان جیب‌برهای تحت تعقیب بود که برخی از شاکیان به‌خاطر داشتند.

 

در این شرایط مأموران وارد درگیری آنها شدند و هر دو دختر را به همراه پسری که همراهشان بود، دستگیر کردند. در این میان زنی که با آنها درگیر شده بود به مأموران گفت: لحظاتی قبل یکی از این دختران به من نزدیک شد و هولم داد. دختر دیگر هم دستش را داخل کیفم کرد که موبایلم را سرقت کند، اما همان لحظه متوجه شده و با آنها درگیر شدم.

 

متهمان دستگیر شده 2خواهر 20ساله دوقلو و برادر 17ساله آنها بودند که وقتی مأموران به بازرسی وسایل همراهشان پرداختند یک گوشی موبایل پیدا شد که متعلق به آنها نبود. در حقیقت سارقان افغان این گوشی را لحظاتی قبل‌تر و از طعمه‌ دیگری سرقت کرده بودند و پس از آن قصد سرقت از زن جوان را داشتند که او متوجه ماجرا شده و با آنها درگیر شده بود.  با کشف گوشی سرقتی هر سه متهم به کلانتری منتقل شدند و در جریان بازجویی‌ها معلوم شد که با این شگرد از ده‌ها نفر جیب‌بری کرده‌اند.

 

این در حالی بود که پس از دستگیری آنها، 15نفر از مالباختگان شناسایی شدند و تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد. به‌گفته سرهنگ محمدباقر قدم‌زاده، سرکلانتری یکم پلیس پیشگیری تهران، متهمان در جریان بازجویی‌ها مدعی شده‌اند که سابقه‌ کیفری ندارند و نخستین بار است که دست به جیب‌بری می‌زنند، با این حال هر سه نفر آنها به مرجع قضایی معرفی شده‌اند و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------